عصر خودرو

بزرگترین پروژه گندله سازی کشور اوائل سال آینده به بهره برداری می رسد

عصر بازار- مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بزرگترین پروژه گُندله سازی کشور در سنگان خواف در مراحل نهایی اجرا است و اوائل سال آینده به بهره برداری می رسد.

بزرگترین پروژه گندله سازی کشور اوائل سال آینده به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی رسولیان افزود : این پروژه مهم ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله در سال را خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه طرح پنج میلیون تنی گندله سنگان توسط شرکت فولاد مبارکه به انجام رسیده است ، افزود : برای اجرای این پروژه 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با راه اندازی آن برای یک هزار و 400 نفر اشتغال مستقیم و برای پنج هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

    وی با بیان اینکه نخستین واحد پروژه بزرگ فولادسازی سنگان با تولید یک میلیون تن کنستانتره درسال جاری به بهره برداری رسید، اظهار کرد:هم اکنون 9 پروژه فولادسازی دراین منطقه در دست انجام است و با تکمیل تمامی آنها سالانه 17.5 میلیون تن کنستانتره و 15.5 میلیون تن گندله تولید می شود.

    وی با یادآوری برگزاری نشستهای متعدد برای تکمیل زیرساختهای این پروژه، اظهارکرد: تامین برق پروژه در هفته آتی عملیاتی می شود، آبرسانی به آن نیز در حال نهایی شدن است و گاز مورد نیاز هم ظرف یک ماه آینده تامین خواهد شد.

    رسولیان اضافه کرد : بر اساس برنامه ریزی، برای پنج سال آینده حدود 250 هزار میلیارد ریال در منطقه سنگان برای زیرساخت ها و پروژه ها و نیز تکمیل هفت پروژه دیگر این مجموعه فولادی باید هزینه شود تا به رقم تولید 17.5 میلیون تن کنستانتره و 15.5 میلیون تن گندله برسد.

    به گفته وی ، متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرا در این پروژه بزرگ فولادی بیش از 60 درصد است که در این میان اکثر آنها بیش از 80 و 95 درصد پیشرفت دارند.

    گُندله به گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی گفته می شود که در طرح های فولاد سازی کاربرد دارد.

    مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر؛ در فاصله 300 کیلومتری جنو ب شرقی مشهد، 40 کیلومتری جنوب شرقی خواف و 18 کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان واقع شده است.

    چندین پروژه فولادی در خراسان رضوی از جمله نیشابور و سبزوار وجود دارد اما با راه اندازی کامل پروژه سنگان خواف بزرگترین مجموعه فولادی استان بهره برداری می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو