عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

سخن گفتن در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت هنوز زود است

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت، هنوز خیلی زود است بگوییم که آیا توافق جهانی برای کاهش تولید نفت تا اواخر امسال تمدید خواهد شد یا نه.

سخن گفتن در مورد تمدید توافق کاهش تولید نفت هنوز زود است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت، هنوز خیلی زود است بگوییم که آیا توافق جهانی برای کاهش تولید تا اواخر امسال تمدید خواهد شد یا نه.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان غیر عضو از جمله روسیه در ماه دسامبر توافق کردند که تولید خود را در نیمه نخست سال 2017، روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    این توافق تا پایان ماه ژوئن اجرا خواهد شد. منابع اگاه در اوپک ماه گفتند در صورتی که میزان ذخایر جهانی کاهش نیابد، این سازمان ممکن است توافق کاهش تولید با غیر اعضا را تمدید کند یا حتی از ماه جولای کاهش های بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

    نشست بعدی اوپک قرار است روز 25 می برگزار شود

    نواک گفت: «هنوز زود است در این باره صحبت کنیم که ما در ماه های آوریل و می چه بحث هایی خواهیم داشت. امکان فنی تمدید توافق بستگی به توافقات دارد.»

    نواک گفت، اقدام بیشتر بستگی به میزان ذخایر و همچنین این مسئله دارد که میزان تولید دیگر تولید کنندگان و به ویژه آمریکا، چین و نروژ که به این توافق نپیوسته اند، چه تاثیری بر توازن عرضه و تقاضای جهانی نفت خواهد داشت.

    آژانس بین المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام، گاز مایع و فرآورده های نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در پایان ماه دسامبر به زیر 3 میلیارد بشکه رسیده، اما همچنان 286 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر است.

    نواک گفت، اگر دیگر تولید کنندگان غیر عضو اوپک به تعهدات خود عمل نکنند، بعید است مسکو بیش از رقمی که متعهد شده تولید خود را کاهش دهد.

    «هر کشوری مسئول تولید خودش است. به ویژه شرکت های نفتی در روسیه به صورت داوطلبانه طرح های تولید خود را برای سال 2017 تعریف کرده اند و ما می توانیم مسئولیت ارقام تولیدی خودمان را بر عهده بگیریم.»

    نواک گفت، تولید نفت در امریکا ممکن است امسال بین 400 تا 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد. این رقم اندکی بیشتر از پیش بینی قبلی افزایش 300 تا 400 هزار بشکه ای است.

    نواک گفت، اگر توافق کاهش تولید تمدید نشود، کل تولید نفت روسیه در سال 2017 ممکن است از 547.5 میلیون تن سال گذشته به 548 میلیون تا 551 میلیون تن (11.01-11.07 میلیون بشکه در روز) برسد.

    وی پیش بینی کرد قیمت نفت برنت در سال 2017 بین 55 تا 60 دلار باشد.

    برچسب ها