عصر خودرو

روسیه تنها به یک سوم تعهد خود برای کاهش تولید نفت عمل کرد

عصر بازار- وزارت انرژی روسیه اعلام کرد، میزان تولید نفت این کشور در ماه فوریه بدون تغییر نسبت به ماه قبلی در حد ۱۱.۱۱ میلیون بشکه در روز باقی مانده و این بدان معناست که مسکو تنها به یک سوم از میزان کاهش تولیدی که متعهد شده بود عمل کرده است.

روسیه تنها به یک سوم تعهد خود برای کاهش تولید نفت عمل کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم, تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه گذشته میلادی در حد 11.11 میلیون بشکه در روز باقی مانده که 100 هزار بشکه کمتر از میزان تولید نفت این کشور در ماه اکتبر 2016 است.

    اوپک و دیگر تولید کنندگان غیر عضو از جمله روسیه اواخر سال گذشته میلادی توافق کردند که تولیدی نفت خود را در نیمه نخست سال 2017 مجموعا حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    روسیه متعهد شده بود که 300 هزار بشکه در روز از این کاهش تولید را بر عهده بگیرد و 200 هزار بشکه از این کاهش را در سه ماهه نخست سال محقق سازد. میزان تولید نفت روسیه در ماه اکتبر سال گذشته به بیش از 11.2 میلیون بشکه رسیده بود. قرار بود مبنای کاهش تولید ها، میزان تولید کشورها در ماه اکتبر باشد.

    در ماه ژانویه، یعنی ماه نخست اجرای توافق روسیه تولید نفت خود را حدود 100 هزار بشکه در روز کاهش داد. اما این کشور تولید نفت خود را در ماه دوم اجرای توافق یعنی ماه فوریه کاهش نداده است.

    تحلیلگران موسسه اسبربانک سی آی بی در مسکو گفتند، به دلیل ماهیت تدریجی بودن کاهش ها «متوسط کاهش تولید روسیه در نیمه نخست سال 2017 نسبت به ماه اکتبر اندکی کمتر از 200 هزار بشکه در روز، یا 99 هزار بشکه در روز از نظر متوسط سالانه خواهد بود.»

    این در حالی است که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید حدود 94 درصد بوده که عمدتا ناشی از کاهش قابل توجه تولید نفت عربستان بوده است.

    برچسب ها