عصر خودرو

مقام وزارت اقتصاد ترکمنستان:

حجم مبادلات ایران و ترکمنستان به ۱.۷ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- قائم مقام وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در سال گذشته به رقم بی سابقه ۱.۷ میلیارد دلار رسید.

حجم مبادلات ایران و ترکمنستان به ۱.۷ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قائم مقام وزارت اقتصاد و توسعه ترکمنستان صبح امروز در همایش مشترک تجاری ترکمنستان و ایران گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی و تجاری بین عشق‌آباد و تهران ارائه کرد.

    «گوانچ  رجب اف» گفت: فراورده‌های نفتی، پتروشیمی، انرژی برق، محصولات صنایع نساجی و صنایع سبک از مهمترین اقلام صادراتی ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران است.

    این مقام عالی رتبه اقتصادی ترکمنستان، در بخش دیگر سخنرانی خود اعلام کرد که هم اکنون در 87 طرح با مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران در خاک ترکمنستان اقداماتی در دست انجام است.

    وی همچنین اعلام کرد که هم اکنون حدود 30 شرکت ایرانی و ثبت شده رسمی در خاک ترکمنستان مشغول انجام پروژه‌هایی هستند.

    قائم مقام وزیر اقتصاد و توسعه ترکمنستان با اشاره به ظرفیت عظیم اقتصادی و تجاری جهت توسعه و گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورهای خارجی به خصوص جمهوری اسلامی ایران، گفت: ترکمنستان با توجه به اجرای اصلاحات گسترده اقتصادی به رشد 6.2 درصدی تولید ناخالص داخلی دست یافته است.

    همچنین در این همایش، «رضا رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ایران و سید محمد احمدی سفیر ایران در عشق آباد نیز سخنرانی کرده و بر وجود اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور و ظرفیت‌های عظیم جهت توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کردند.

    در پایان این همایش؛ تجار، کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایران با همتایان ترکمنستانی خود دیدار و توانمندی شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و زیربنایی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

    سیزدهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ظهر دیروز با حضور «رضا رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ایران با حضور بیش از 40 شرکت آغاز به کار کرد و به مدت 3 روز دایر خواهد بود.

    برچسب ها