عصر خودرو

طلای جهانی به سوی کاهش هفتگی پیش می‌رود

عصر بازار: طلا در بازار جهانی روز جاری برای ششمین روز متوالی کاهش یافت و به کمترین قیمت در دو هفته گذشته رسید تا بزرگترین کاهش هفتگی در دو ماه گذشته را تجربه کند.

طلای جهانی به سوی کاهش هفتگی پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1112 دلار معامله شد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.3 درصد کاهش، به 1109 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه 0.1 درصد یا 1.50 دلار کاهش داشت و به 1113 دلار رسیده بود.

    قیمت طلا از روز دوشنبه تاکنون سه درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش از هفته منتهی به 24 ژوییه بوده است. این فلز ارزشمند در سپتامبر 1.5 درصد و در سه ماهه سوم سال 2015 حدود پنج درصد از ارزش خود را از دست داد.

    انتظار بازار برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال جاری، قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و تقاضا برای طلا را که بازدهی ندارد، ضعیف می‌کند. همچنین دلار قوی‌تر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود برای خرید با استفاده از ارزهای دیگر گران‌تر خواهد کرد.

    جان ویلیامز، رییس بانک فدرال سانفرانسیسکو روز پنج شنبه با اشاره به آمار اشتغال مثبت و رشد سریع قیمت مسکن، خواستار افزایش نرخهای بهره در سال 2015 شد. ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک هم اوایل هفته جاری اظهار کرده بود بانک مرکزی احتمالا اواخر امسال نرخهای بهره را افزایش خواهد داد و پس از آن به تدریج سیاست پولی خود را تحکیم می‌کند.

    معامله گران برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره منتظر انتشار گزارش اشتغال سپتامبر آمریکا هستند. گزارش مطلوب این دیدگاه را تقویت می‌کند که اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی شده است تا بانک مرکزی این کشور سیاست پولی خود را تحکیم کند.

    در نظرسنجی بلومبرگ درباره زمان تصویب افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، 43 درصد از معامله گران پیش بینی کردند این اقدام در نشست دسامبر این بانک انجام خواهد گرفت و در مقابل 18 درصد اکتبر را زمان احتمالی رویداد مذکور می‌دانند.

    بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی در این باره گفت: با در نظر گرفتن این احتمال که بانک مرکزی آمریکا پیش از پایان امسال نرخهای بهره را افزایش خواهد داد، همچنان انتظار داریم قیمت هر اونس طلا در پایان سال به 1050 دلار کاهش پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم 679 دلار معامله شد که بالاترین قیمت در سه ماه گذشته است. این فلز به سوی چهارمین صعود هفتگی متوالی پیش می‌رود.

    هر اونس پلاتین با 0.3 درصد کاهش، به 897 دلار رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون 4.7 درصد نزول کرده است.

    پلاتین از رسوایی تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی که نگرانیها نسبت به کاهش تقاضا برای این فلز را برانگیخت، آسیب دیده است. این فلز ارزشمند عمدتا برای اهداف صنعتی استفاده می‌شود و حدود نیمی از تقاضای جهانی برای این فلز مربوط به تولید مبدلهای کاتالیستی برای خودروهای دیزلی است در مقابل پالادیم از احتمال افزایش تقاضا برای خودروهای بنزینی که در مبدلهای کاتالیستی موتورهایشان از این فلز استفاده می‌شود، سود برده است.

    هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش، 14.49 دلار معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو