عصر خودرو

پیش بینی روزهای آینده نشان می دهد؛

بهای طلا تحت تاثیر سخنرانی ترامپ

عصر بازار- تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر سخنرانی مهم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنگره قرار خواهد داشت.

بهای طلا تحت تاثیر سخنرانی ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا روز جمعه به بالاترین سطح در 3 ماه و نیم اخیر رسیده است. کاهش امیدواری ها نسبت به اصلاح سریع نظام مالیاتی آمریکا از سوی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1258 دلار رسید که این بالاترین رقم از 11 نوامبر بوده است. قیمت طلا در هفته گذشته با رشد 1.56 درصدی روبرو شده است. این برای چهارمین هفته متوالی بوده که قیمت طلا با افزایش مواجه شده است.

    استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در سخنانی تاکید کرده است که خواستار اصلاح بسیار مهم نظام مالیاتی از سوی کنگره تا پیش از تعطیلات اوت است ولی به این مساله نیز اذعان کرده است که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

    وی همچنین گفته است که سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ تاثیر محدودی بر اوضاع آمریکا تا پایان امسال خواهد داشت.

    این اظهارات موجب کاهش انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا شده است.

    قیمت هر اونس نقره نیز با 2.24 درصد افزایش به بیش از 18.40 دلار در هفته گذشته رسیده است. به نظر می رسد طی روزهای آینده بازارهای بین المللی منتظر سخنرانی مهم ترامپ در کنگره آمریکا و روشن شدن جزییات بیشتر درباره اصلاح سیستم مالیاتی هستند.

    ترامپ همچنین قرار است جزییات بیشتری را درباره طرح سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی آمریکا بیان کند. این سخنرانی روز سه شنبه انجام خواهد شد. جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز قرار است روز جمعه سخنرانی مهمی داشته باشد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2016 میلادی و آمارهای تورم بریتانیا و منطقه یورو هستند.

    سایر مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز طی روزهای آینده سخنرانی های مهمی خواهند داشت و نظر خود را درباره افزایش نرخ بهره در نشست مارس اعلام خواهند کرد.

    آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و چین نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد و این مساله می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

    برچسب ها