عصر خودرو

عضو انجمن حسابداران خبره:

بانک ها در نوک پیکان بین المللی شدن حسابرسی مالی قرار دارند

استفاده از سیستم بین المللی حسابداری الزامی است

عصر بازار- به دلیل معاملاتی که با کشورهای خارجی داریم باید از سیستم بین المللی حسابداری استفاده کنیم و برای سیستم بانکی نیز الزام آور است و اساسا بانک ها در نوک پیکان بین المللی شدن حسابرسی مالی قرار گرفته اند.

بانک ها در نوک پیکان بین المللی شدن حسابرسی مالی قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، هوشنگ خستویی حسابدار رسمی و عضو انجمن حسابداران خبره با بیان مطلب فوق گفت: سیستم بین المللی IFRS نخستین گام هایش را در صنایعی مانند بانک و بیمه گذاشته و ضرورتا نباید دربرگیرنده همه بنگاه های اقتصادی و مالی باشد.

    وی در ادامه افزود: هدف سیستم بین المللی گزارشگری مالی این است که تاویل و تفسیر واحدی از گزارش های مالی صورت بگیرد تا هر کسی در هر جایی یک برداشت و تعبیر واحد از صورت های مالی داشته باشد.

    این حسابدار رسمی تاکید کرد: پس از برجام به دلیل رونق در معاملاتی که با کشورهای خارجی یوجود آمد ضرورت استفاده از سیستم بین المللی حسابداری بیشتر مورد توجه قرار گرفت اما استفاده از این سیستم برای نظام بانکی یک امر الزام آور است.

    وی تصریح کرد: بانک ها باید در این قالب گزارشگری صحبت کنند چون اساسا بانک ها در نوک پیکان بین المللی شدن حسابرسی مالی قرار گرفته اند.
    خستویی در ادامه این گفتگو به برگزاری کنگره جهانی حسابداران که هر چهار سال یک بار برگزاری می شود اشاره کرد و گفت: این کنگره در مالزی، فنلاند، ترکیه و رم برگزار شده است که مباحث مهم دنیا در ارتباط با حسابداری در آن مطرح می شود مانند حسابداری محیط زیست که در مالزی مطرح شد.

    وی ابراز داشت: در این گنگره همچنین تاکید شد همه کشورها باید به سمت حسابداری جهانی حرکت کنند زیرا خیلی از کشورها اینگونه نیستند، به خصوص با توجه به دو مکتب حسابداری که در دنیا وجود دارد؛ ضرورت یک زبان مشترک جهانی بیش از پیش در جامعه جهانی به چشم می خورد.

    برچسب ها