عصر خودرو

هفتمین همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی

نقش جایزه تعالی در جذب سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار- معاون وزیر نفت گفت: جایزه تعالی EFQM در جذب سرمایه گذاران خارجی بسیار تأثیر گذار و نقش آفرین باشد.

نقش جایزه تعالی در جذب سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ,مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هفتمین همایش جایزه تعالی صنعت پتروشیمی اظهارداشت: درشرایط فعلی که فضا بیش از پیش برای جذب سرمایه گذار واستفاده از دانش روز صنعت پتروشیمی گشوده شده هم اکنون شاهد ورود هیأت هایی با عناوین گوناگون سرمایه گذاری در کشور هستیم، شرکت در جایزه تعالی EFQM نقش تأثیرگذاری در رغبت شرکت های خارجی برای مشارکت و فاینانس طرح های توسعه ای دارد، چرا که به راحتی می توانیم از الگوی های استفاده شده در صنایع مشابه کشورهای موفق که نتیجه تلاش سالهای بسیار می باشد به راحتی بهره مند شویم.

    وی تاکید کرد: تداوم پایش و ارزیابی متانسب با شرایط جهانی یکی از شروط موفقیت است بی تردید اگر سازمان ها با آگاهی و دیدی باز فعالیت های خود را رصد کنند به کاهش هزینه های افزایش کیفیت کار و ارتقا بهره بری خواهد رسید، رویکرد نوین ضامن بقا استو لازمه ورود به عرصه رقابت جهانی است.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: مدل تعالی EFQM)) با ایجاد ساختاری مشخص و بنیادی برای تحقق اهداف عالی خود نظام ویژه ای می بخشد که در نتیجه آن سازمان انتظار تمام ذی نفع آن را مهیا و نتایج را به شکل متوالی حفظ می کند، بهره مندی از مدل تعالی به همراه اقدامات قسمت ضروری است.

    شاهدایی تصریح کرد: همه می دانیم صنعت پتروشیمی صنعتی استراتژیک و برون زا است ، لذا باید فعالان این عرصه توانمندی خود را با گذراندن ارزیابی های مدل تعالی از بهترین ها باشند و با سرعت و دقت و بیش از پیش در مسیر رو به پیشرفت به طور مستمر گام بردارند.

    وی گفت: امسال شاهد حضور شرکتها و زیرمجموعه های وزارت نفت در مسیر گام نهادن در مدل تعالی EFQM هستیم.

    معاون وزیر نفت تصریح کرد: متوسط امتیازات کسب شده در اولین دوره جایزه تعالی که در سال 89 برگزار شد 300 بوده و این بدان معنی است که شرکت های حاضر در آن دوره در سطح دو ستاره بودند اما امروزه بعد از گذشت 7 دوره امتیاز متوسط شرکت کنندگان 450 است و این به معنی ارتقا شرکت ها به 5 ستاره محسوب می شود.

    شاهدایی بیان داشت: با عنایت به این روند سطح بلوغ امکانات و توانمندی شرکت های پتروشیمی روند منطقه ای و درستی را طی کرده اند و باید این راه همچنان ادامه داشته باشد.

    وی در پایان گفت: پس از کسب تجربیات 7 ساله جایزه تعالی EFQM باید اذعان داشت که این مسیر به راحتی شکل نگرفته، در دنیای پر تلاطم پیچیده امروزه مسیر تعالی به همت بسیار بالایی نیاز دارد.

     

    برچسب ها