عصر خودرو

لزوم حرکت هماهنگ صنعت پتروشیمی با جهان

عصر بازار- مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به شرایط استراتژیکی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی باید بتواند هماهنگ با جهان حرکت کند که برای رسیدن به این هدف الگویی تدوین شد و در این صنعت مورد استفاده قرار گرفت.

لزوم حرکت هماهنگ صنعت پتروشیمی با جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدحسن بساق زاده در نشستی که صبح امروز برگزار شد، افزود:صنعت پتروشیمی باید بتواند هماهنگ با جهان حرکت کند و با مجموعه پایین‌دستی همکاری داشته باشد. برای رسیدن به این هدف از حدود 8 سال گذشته، بررسی‌ها آغاز شد که چگونه این صنعت حرکت درستی داشته باشد. بنابراین با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی در استانداردها الگو بود، ضرورت داشت مدلی برای حرکت آن در نظر گرفته شود که همه مسائل را پوشش دهد.

    وی با تاکید بر اینکه مدل تعالی بهترین الگویی است که در جهان اجرا می‌شود، افزود: مدل تعالی باید با گرایش صنعت پتروشیمی باشد. با اقدامات مختلفی که انجام شد و ضرورت‌هایی که وجود داشت، این مدل در شورای عالی سیاستگذاری مصوب شد و برای اینکه یک مدل جهانی باشد، در اروپا به ثبت رسید و در حال حاضر هم بخش‌های پایین‌دستی و هم بخش‌های بالادستی را پوشش می‌دهد.

    در ادامه رسول اشرف‌زاده دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تعالی با بیان اینکه عملکرد برخی از شرکت‌ها مطلوب بود اما برخی از شرکت‌ها درجا می‌زدند، افزود:  از سال 87 که پیشنهاد اعطای چنین جایزه‌ای برگزار شد، توازن مذکور نیز به وجود آمد. شرکت‌ها موظف هستند سالیانه خودشان را مورد ارزیابی قرار دهند و به مجموعه توانمندسازی و نتایج آنها امتیاز داده می‌شود.شرکت‌هایی که تا 300 امتیاز کسب کنند به آنها عنوان تعهد، شرکت‌هایی که بین 300 تا 500 امتیاز کسب می‌کنند به انها تقدیرنامه، شرکت‌هایی که بین 500 تا 600 امتیاز کسب کنند به آنها تندیس بلورین، شرکت‌هایی که بین 600 تا 700 امتیاز کسب کنند به آنها تندیس سیمین و شرکت‌هایی که بین 700 تا 1000 امتیاز کسب کنند به آنها امتیاز زرین داده می‌شود.

    وی در مورد نتایج ارزیابی، اظهار کرد: در بخش نفت یک شرکت تندیس سیمین، سه شرکت تندیس بلورین و 9 شرکت تقدیرنامه اخذ کردند و در مجموع پتروشیمی‌ دو شرکت تندیس سیمین، 9 شرکت تندیس بلورین کسب کردند و 9 شرکت در سطح پنج ستاره، 10 شرکت در سطح چهار ستاره، 10 شرکت در سطح سه ستاره و 7 شرکت در سطح دو ستاره بودند.

    دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تعالی با بیان این‌که در دنیا سه مدل در بعد تعالی سازمانی وجود دارد، توضیح داد: مدل دمینگ در کشور ژاپن، مدل مالکوم بلدریج در آمریکا و مدل EFQM در اروپا هستند که هر سه مدل از رهبری شروع می‌کنند و به نتایج عملکرد می‌رسند. به‌طور کلی هیچ نگاهی وجود ندارد که مدل موجود در ایران را تایید کند بلکه یک NGO است که هر کشور یک نماینده در آن دارد و مدل‌ها را هرچند وقت یکبار تایید می‌کنند. مدل EFQM تقریبا یک مدل جهانی شده است.

    اشرف زاده  با تاکید بر این‌که اگر شرکتی بخواهد مورد تایید مدل EFQM قرار بگیرد باید توسط همین مدل ارزیابی شود، اظهار کرد: شرکت‌هایی که در ایران تک ستاره می‌شوند مورد تایید EFQM هستند اما از این مدل تندیس دریافت نمی‌کنند. هنگام مذاکرات با شرکت‌های خارجی این‌که شرکتی پنج ستاره است یا در ایران تندیس گرفته مورد رضایت آنها قرار می‌گیرد و برای آنها مورد قبول است. جایزه‌ای که ما به شرکت‌ها می‌دهیم در بنیاد مدل کیفیت اروپا ثبت شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو