عصر خودرو

مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبایی:

نفت ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶ محافظه کارانه است

عصر بازار- استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، تعیین نفت ۵۵ دلاری را برای بودجه ۹۶ مناسب اما هنوز تا حدودی محافظه کارانه دانست.

نفت ۵۵ دلاری در بودجه ۹۶ محافظه کارانه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهدی تقوی گفت: سال گذشته، حداکثر امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داشتیم اما  بعد از لغو تحریم‌ها  این ظرفیت به بیش از 2 میلیون و 800 هزار  بشکه افزایش یافته است.

    این استاد دانشگاه ادامه داد: از طرفی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پاییز گذشته تصویب کرد که تولید نفت این سازمان از ژانویه 2017 به مدت 6 ماه، روزانه چهار درصد کمتر شود؛  لذا احتمال افزایش قیمت ها همچنان  وجود دارد.

    تقوی خاطر نشان کرد: علاوه بر اوپک، روسیه و 10 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک  هم متعهد شده اند که برای بالا بردن قیمت های نفت به اوپک کمک کنند که  از ابتدای سال میلادی جاری این اتفاق رخ داده و  تولید خود را  بیش از  550 هزار بشکه در روز کاهش داده اند.

    استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی به پیش بینی ها درخصوص دستیابی به رشدهای بیش از 7 درصدی در کشور اشاره کرد و گفت: طبیعتا اقتصادهایی که سطوح پایین رشد و درآمد را تجربه کرده اند، با یک شوک اقتصادی مثبت، بسیار سریع تر از اقتصادهای به بلوغ رسیده ای همچون ایالات متحده امریکا و اروپا در مدار رشد خواهند افتاد .

    تقوی تصریح کرد: مطابق تئوری های اقتصادی نیز دسترسی به رشدهای بیش از 7 درصد در کشور ما  شدنی  است.

    این اقتصاددان در عین حال تاکید کرد: دستیابی به رشدهای بالا تنها با اتکا به منابع داخلی امکان‌پذیر نیست و دولت نیز آن طور که اعلام کرده ، در بودجه  آینده 50 میلیارد دلار فایناس پیش‌بینی کرده است که اقدامی مثبت تلقی می شود.

    برچسب ها