عصر خودرو

اختلاف‌های ترامپ با ترامپ

عصر بازار- اختلاف مواضع ترامپ و اعضای دولتش روز به روز در حال افزایش است، به طوری که خیلی از کارشناسان را گمراه کرده است.

اختلاف‌های ترامپ با ترامپ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، از زمانی که ترامپ ریاست امریکا را به عهده گرفته، سردرگمی ها زیادی در مورد اقدامات  او در رابطه با اقتصاد جهانی ایجاد شده است.

    او که در زمان تبلیغات انتخاباتی مخالف مالیات مرزی بود، بعد از ریاست جمهوری آن را ستود. او از اتحادیه اروپا انتقاد می کرد، ولی پس از مدتی کاملا به نفع آن ها حرف زد.

    میان اعضای ارشد دولت ترامپ و ترامپ نیز اختلاف نظر و تضاد زیاد است.  به طوری که وزیر امور مالی آلمان گفته است که اظهار نظرهای دولت ترامپ با خود ترامپ موجب اشتباه برداشت می شود.

    سرمایه گذاران نیز با مواضع ترامپ دچار مشکل شده اند. در همین حال آکسفورد اعلام کرده است که مواضع ترامپ تهدید بزرگی برای اقتصاد جهان خواهد بود. این حالی است که هم زمان احتمال افزایش ناگهانی رشد اقتصادی نیز پیش بینی شده است.

    مواضع گیج کننده ترامپ این چنین است:

    اتحادیه اروپا

    ترامپ در 16 ژانویه 2017 گفت: تنها دلیلی که اتحادیه اروپا شکل گرفت ،این بود که از آمریکا در تجارت جلو بزنند. برای همین برای من مهم نیست که آن ها با هم باشند یا از هم جدا شوند. فرقی برای من نمی کند.

    ترامپ در 24 فوریه گفت: من کاملا موافق اتحادیه اروپا هستم.

    ارز چین

    ترامپ در نوامبر سال 2015 گفت: یک روزی وزارت خزانه داری امریکا ارز چین را به عنوان متقلب معرفی خواهد کرد .

    رییس خزانه داری، استیون منوچین در 23 فوریه 2017 گفت: ما فرآیندی را در خزانه داری پیش گرفتیم که بازار مالی و ارز کشورهای دیگر را کنترل می کنیم همان طور که در گذشته این کار را انجام داده بودیم . فعلا هیچ گونه قضاوتی در رابطه وضعیت ارزی کشور نخواهیم کرد.

    ترامپ در 24 فوریه 2017 گفت: من فکر می کنم آن ها (چینی ها) قهرمان بزرگ در دستکاری ارز هستند.

    تجارت با مکزیک

    ترامپ در 23 فوریه 2017 گفت: از مکزیک حدود 70 میلیارد دلار طلب داریم. این فاجعه است و ما نباید اجازه بدهیم که دوباره این اتفاق رخ دهد.

    رییس وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا جان کلی در 23 فوریه 2017 گفت: تجارت میان این دو کشور باعث شده ،اشتغال های زیادی بین این دو کشور ایجاد شود. رابطه میان مکزیک و امریکا به نظر من جنجالی ترین رابطه بوده است.

    نفت عراق

    ترامپ در 21 ژانویه 2017 گفت: ما باید نفت را نگه می داشتیم؛ شاید می توانستیم فرصت دیگر ایجاد کنیم.

    وزیر دفاع جیمز متیس در 20 فوریه 2017 گفت: ما در عراق نیستیم که نفت آنها را بدست بگیریم.

    برچسب ها