عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۳۸ سنت افزایش به ۵۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که نفت برنت در ظاهرا مازاد عرضه جهانی نفت کاهش یافته و نفت برنت در آستانه ثبت پنجمین افزایش روزانه در طی 7 جلسه اخیر قرار دارد، قیمت نفت امروز افزایش داشت، اما افزایش تولید آمریکا موجب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 38 سنت افزایش به 56 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 3 سنت افزایش یافت و به 54 دلار و 29 سنت رسید.

    قیمت نفت روز جمعه پس از انکه آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته، با کاهش همراه بود.

    اما قیمت نفت از ماه نوامبر به این طرف، یعنی زمانی که اوپک و دیگر تولید کنندگان بر سر کاهش تولید توافق کردند، 4 تا 5 دلار افزایش یافته است.

    موسسه ای ان زد، در یادداشتی نوشت: «آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمرکیا نشان داده که میزان ذخایر با 564 هزار بشکه افزایش در هفته گذشته به 518.7 میلیون بشکه رسیده است.»

    «اما این کمترین رشد ذخایر در طی چند ماه گذشته بوده است. اگر این روند کاهش واردات و رشد کم میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته های آینده ادامه یابد، نشان دهنده آن خواهد بود که اقدام اوپک تاثیر خود را گذاشته است.»

    تبعیت بی سابقه اوپک از توافق کاهش تولید بازار نفت را غافلگیر کرده و بزرگترین ناقضان توافق یعنی امارات و عراق هم وعده داده اند که به وعده های داده شده در مورد کاهش تولید خود عمل کنند.

    آژانس بین المللی انرژی میان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه ژانویه را 90 درصد اعلام کرده است.

    برچسب ها