عصر خودرو

صندوق بین المللی پول؛

سیاست حمایتی آمریکا شکست می خورد

ترامپ به بن بست می رسد

عصر بازار- تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که روند اقتصاد جهانی مانع از اجرای سیاست های حمایتی دونالد ترامپ می شود.

سیاست حمایتی آمریکا شکست می خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تحلیگران اقتصادی بر این باور هستند که اقتصاد جهانی مانع از اجرای سیاست های حمایتی دونالد ترامپ می شود. 

    این درحالی است که در کانون سیاست های حمایتی رئیس جمهور جدید آمریکا این تفکر وجود دارد که تجارت آزاد و جهانی شدن نه تنهابرای طبقه متوسط و پایین جامعه سودی را به همراه ندارد بلکه موجب شکاف بیشتر در بی عدالتی درآمدها هم می شود.

    بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، پشت کردن دونالد ترامپ به جهانی شدن بمنظور حمایت از تولید داخلی ایالات متحده می تواند به اقتصاد آمریکا آسیب وارد کند و این موضوع بیش از هر چیز دیگری به طبقه متوسط و پایین جامعه لطمه وارد می کند؛ در حالیکه پیش از این ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود وعده کمک کردن به آنها را داده بود.

    همچنین به گفته مقامات صندوق بین المللی پول و نیز سایر موسسات تحقیقاتی، اجرای سیاست حمایتی از سوی آمریکا بدون شک زیان آور و مانع رشد این کشور می شود و همچنین مسیر نامشخص رشد اقتصادی ایالات متحده را به همراه خواهد داشت.

    البته بلاتکلیفی در مورد آینده اقتصادی آمریکا می تواند موجب کاهش سرمایه گذاری و در نتیجه روند نزولی اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت.

    همچنین کارشناسان بازار معتقد هستند در شرایطی که اجرای سیاست های پولی با نرخ بهره منفی همراه شده است اجرای سیاست حمایتی از سوی ترامپ یک مسئله نگران کننده است و چنین اقدامی ناکارآمد خواهد بود.

    بر پایه این گزارش، اقدام اخیر آمریکا در راستای عقب نشینی از پیمان تجارت فرااقیانوسی بر روی اقتصاد این کشور تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت و اجرای سیاست حمایتی ایالات متحده هزینه سنگینی را بر اقتصاد این کشور تحمیل خواهد کرد.

    برچسب ها