عصر خودرو

طلای جهانی به سوی کاهش سه ماهه پیش می‌رود

عصر بازار: طلا در بازار جهانی روز جاری با قوی شدن ارزش دلار و انتظار بازار برای روشن شدن زمان تحکیم سیاست پولی آمریکا برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و این فلز ارزشمند به سوی بزرگترین کاهش سه ماهه در یک سال گذشته پیش می‌رود.

طلای جهانی به سوی کاهش سه ماهه پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری با 0.4 درصد کاهش، به 1122 دلار رسید در حالیکه بهای معاملات طلای بازار آمریکا برای تحویل در دسامبر 4.90 دلار کاهش یافت و به 1121 دلار رسید.

    طلا روز دوشنبه در پی افت بازارهای جهانی سهام و کالا که موجب شد سرمایه گذاران برای جبران ضرر، به فروش این فلز زرد اقدام کنند، با بزرگترین سقوط یک روزه در سه هفته گذشته روبرو شد و 13.90 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافته بود. در معاملات روز سه شنبه هم قیمت طلا 4.90 دلار یا 0.4 درصد کاهش یافته و به 1126 دلار رسیده بود.

    قیمت طلا از ماه ژوییه چهار درصد کاهش یافته است و این فلز ارزشمند در سه ماهه سوم امسال برای پنجمین سه ماهه متوالی کاهش قیمت دارد که طولانی‌ترین روند نزولی از سال 1997 است.

    انتظار بازار برای بالا رفتن نرخهای بهره آمریکا در سال جاری، قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است. چشم انداز نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و تقاضا برای طلا را که بازدهی ندارد، ضعیف کرده است. همچنین دلار قوی‌تر معاملات طلا را که به این ارز انجام می‌شود برای خرید با استفاده از ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، معامله گران برای ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره، به سخنرانی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در روز جاری و همچنین گزارش اشتغال خصوصی چشم دوخته اند.

    ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک دوشنبه هفته جاری اظهار کرد بانک مرکزی احتمالا اواخر امسال نرخهای بهره را افزایش خواهد داد و پس از آن به تدریج سیاست پولی خود را تحکیم می‌کند.

    تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در صورت افزایش نرخهای بهره، قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت به 1050 دلار کاهش پیدا کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 919 دلار رسید این فلز در سه ماه گذشته حدود 15 درصد کاهش قیمت داشته است.

    پلاتین هفته گذشته از انتشار خبر تقلب فولکس واگن در تست آلایندگی خودروهای دیزلی که نگرانیها نسبت به کاهش تقاضا برای این فلز را برانگیخت، به شدت آسیب دید. این فلز ارزشمند عمدتا برای اهداف صنعتی استفاده می‌شود و حدود نیمی از تقاضای جهانی برای این فلز مربوط به تولید مبدلهای کاتالیستی برای خودروهای دیزلی است.

    هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، 660 دلار معامله شد. این فلز از احتمال افزایش تقاضا برای خودروهای بنزینی که در مبدلهای کاتالیستی موتورهایشان از پالادیم استفاده می‌شود، سود برده است.

    هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 14.63 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها