عصر خودرو

چهارشنبه ۸ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۰۷.۰۸ در بازار برق بورس انرژی ۵,۱۴۴ مگاوات برق به ارزش ۳۵ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از سه هفته روند نزولی، در معاملات امروز با 0.7 درصد صعود، سبز پوش شد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است در انتهای دوره روند قیمت کمی صعودی و جلوی نزول بیشتر قیمت گرفته شده و مانع از رسیدن میانگین وزنی قیمت به هدف 350,000 ریال شده است؛ البته اظهار نظر در مورد تغییر روند و شروع روند صعودی کمی زود است و باید منتظر ماند و دید که صعود امروز تداوم خواهد داشت یا فقط نوسانی برای اصلاح قیمت پس از نزول گذشته است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، عرضه محدود نیروگاه¬ها در سررسیدهای مهر ماه منجر به رقابت از سوی خریداران و افزایش نسبی قیمت در این سررسیدها شد از سوی دیگر در سررسیدهای شهریور ماه بر خلاف مهر شاهد رقابت در سمت عرضه و در نتیجه کاهش قیمت¬ها بودیم. بیشترین حجم معاملات در بازار امروز مربوط به سررسیدهای هفته آخر مهر ماه بود البته سررسیدهای آبان ماه نیز با رونق همراه بودند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940719 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940719 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت در طول دوره پایدار بوده و در انتهای دوره پس از استراحت موقت در قیمت 364,000 ریال روند نزولی خود را ادامه داده و در محدوده 360,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در طول دوره روندی نزولی و پلکانی بوده و در انتهای دوره در محدوده 444,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 2,816 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 04/07/1394 با 580 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930719 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو