عصر خودرو

رئیس سازمان حسابرسی:

اجرای IFRS با تلاش سازمان بورس محقق شد

عصر بازار- اکبر سهیلی‌پور رئیس سازمان حسابرسی کل کشور ۳۲ استاندارد ملی حسابرسی کشور با استانداردهای بین‌المللی مطابق هستند و در عین حال عدم انطباق سایر استانداردها نیز از سوی سازمان حسابرسی شناسایی شده است و همچنین ۱۰ استاندارد حسابرسی عمومی نیز وجود دارد.

اجرای IFRS با تلاش سازمان بورس محقق شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، رئیس سازمان حسابرسی کشور در همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی IFRS گفت: استاندارد شماره 15 حسابداری نخستین استاندارد براساس گزارشگری مالی بین‌المللی بود.

    وی ادامه داد: این استاندارد می‌توانست سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی را بر مبنای خالص فروش ارزیابی کند، به طوری که براساس معیار سرمایه‌گذاری سریع‌المعامله باشد.

    سهیلی‌پور با بیان اینکه سازمان حسابرسی ترجمه اولیه استانداردهای IFRS را در سال‌‌های اخیر شروع کرد، عنوان کرد: با اجرای برجام و رفع نسبی تحریم‌ها سازمان حسابرسی توانست ضمن انعقاد قرارداد با بنیاد IFRS پس از 6 ماه، مجوزهای لازم را برای ترجمه و تدوین راهنمای این استانداردها دریافت کند. از سوی دیگر تلاش روسای بانک مرکزی و سازمان بورس برای استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، باعث شد تهیه صورت‌های مالی تلفیقی از سال 95 به بعد برای شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها و بیمه‌ها الزامی شود.

    وی با بیان اینکه در صورت‌های مالی تلفیقی شرکت‌ها مشکلی از بابت اجرای استاندارهای مالی بین‌المللی گزارش‌های مالی وجود نخواهد داشت، گفت: در اغلب کشورها هزینه انتقال را به کمترین حد رسانده‌اند و در حال حاضر بنیاد IFRS ضمن پذیرش سازمان حسابرسی کل کشور امکان بهره‌برداری از 33 استاندارد و 9 استاندارد ترجمه شده را فراهم کرده است.

    به گفته سهیلی پور استانداردهای ملی که مبنای آن استانداردهای بین‌المللی بود در حالی اجرایی شد که امروزه به راحتی عملکرد حسابرسان را می‌توان براساس استانداردهای بین‌المللی و حسابرسی ارزیابی کرد و این در حالی است که باید مشکل انتقال داده‌های اطلاعاتی را در این فرایند حل کرد.

    برچسب ها