عصر خودرو

تحلیگر موسسه سرمایه گذاری آی جی آسیا:

طلا پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری نیست

عصر بازار: در حالی که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای بین المللی همچنان ادامه دارد و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی را بر قیمت این طلا وارد کرده است، اما برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا در شرایط کنونی پناهگاه امنی برای سرمایه گذاران نیست.

طلا پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی رغم کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، تقاضا و قیمت طلا با افزایش روبرو نشده و همین مساله نگرانی های مربوط به ادامه روند نزولی قیمت طلا را تشدید کرده است.

    بر اساس این گزارش ادامه روند نزولی قیمت طلا برای پانزدهمین ماه متوالی مساله ای است که از سال 1997 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.

    در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال خبر داده است، 2 مقام دیگر فدرال رزرو نیز روز دوشنبه اعلام کردند که نرخ بهره تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

    برنارد آو استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری آی جی آسیا تاکید کرد: طلا دیگر پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری نیست. روز دوشنبه علی رغم کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی، قیمت و تقاضای طلا با افزایش روبرو نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها