عصر خودرو

در معاملات روز گذشته رقم خورد؛

بی اعتنایی سکه به سیگنال های اونس

عصر بازار: با و جود این که دیروز بازار جهانی طلا با ضعف اندک قیمت رو به رو شد، اما بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران و بازار نقدی هم مسیر با تقویت بهای دلار، روند مثبتی را تجربه کردند.

بی اعتنایی سکه به سیگنال های اونس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته هر چهار سررسید فعال بازار آتی تحت تاثیر سکه نقدی کار خود را با افزایش بیشتر از یک درصد قیمت ها به پایان رساند. به طوریکه سکه آبان ماه با رشد 0/24 درصدی با نرخ 918 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل دی با قیمت 916 هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/16 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 923 هزار تومان معامله شد و رشد 0/3 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ 930 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته با افزایش 0/26 درصدی به معاملات خود پایان داد.

    گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به یک هزار و 716 قرارداد به ارزش بیش از 158 میلیارد ریال رسیده بود.

    از طرفی دیروز قیمت سکه تمام نیز در بازار نقدی افزایشی شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با رشد 5 هزار تومانی به قیمت 923 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 467 هزار تومان معامله شد و تغییری را نسبت به روز دوشنبه تجربه نکرد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 256 و سکه یک گرمی با نرخ 170 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به گفته کارشناسان اقتصادی،پیش بینی برای روند بهای طلا در بازارهای بین المللی دشوار شده، اما به نظر می رسد با در پیش بودن تعطیلات سراسری در چین و افت تقاضا در بازار این کشور ، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت که این موضوع در صورت ثبات نرخ ارز روند ثابتی را برای بهای سکه در بازار داخلی رقم خواهد زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها