عصر خودرو

مدیرعامل توتال:

اوپک و روسیه باید توافق ۶ ماهه خود را تمدید کنند تا مازاد عرضه نفت از بین برود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفتی توتال اعلام کرد: برای از بین بردن مازاد عرضه موجود نفت در بازار جهانی اوپک و روسیه باید توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را تمدید کند.

اوپک و روسیه باید توافق ۶ ماهه خود را تمدید کنند تا مازاد عرضه نفت از بین برود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پاتریک پویان مدیر اجرایی شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد: اوپک و روسیه در راستای از بین بردن مازاد عرضه موجود نفت از بازار جهانی باید توافق 6 ماهه خود برای کاهش عرضه نفت به بازار را برای مدت زمان بیشتری تمدید کنند.

    وی ادامه داد: در صورتی که آنها بخواهند واقعا با این اقدام بر بازار تاثیر بگذارند و مازاد عرضه نفت به بازار را که هم اکنون در سطح بالایی قرار دارد را کاهش دهند اوپک و روسیه باید زمان اجرای توافق خود را افزایش دهند.

    وی تاکید کرد: من معتقد هستم که آنها این اقدام را انجام خواهند داد.

    این مقام شرکت فرانسوی معتقد است که دوران سخت صنعت نفت در حوزه بین‌الملل هنوز پایان نیافته است.

    وی معتقد است افزایش تولید نفت شیل آمریکا در کنار افزایش تولید کشورهایی نظیر لیبی می‌تواند بر قیمت نفت در بازار تاثیرگذار باشد.

    از زمان اجرای توافق اوپک و همچنین دیگر کشورها نفتی برای کاهش 1.8 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت به بازار جهانی قیمت نفت به بالای 50 دلار صعود کرده است.

    موسسه بانکی گلدمن ساکس آمریکا اعلام کرده است که اعضای اوپک به 90 درصد از برنامه خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عمل کرده‌اند و پیش‌بینی کرده در نیمه نخست سال جاری بازار نفت با کمبود عرضه مواجه شود.

    در عین حال حجم ذخایر نفتی آمریکا به شدت افزایش یافته و به بالاترین میزان در سه دهه گذشته رسیده است و شرکت‌های نفتی آمریکایی نیز تعداد دکل‌های خود را به بیشترین میزان از اکتبر سال 2015 تاکنون رسانده‌اند.

    پویان همچنین نسبت به اعمال سیاست‌های حمایت‌گرایانه از سوی کشورهای توسعه یافته نیز هشدار داد و اعلام کرد این مساله می‌تواند به فاجعه منجر شود.

    برچسب ها