عصر خودرو

افت ۸۰ واحدی شاخص

بورس با شاخص‌های منفی به تعطیلات رفت

عصر بازار: بازار سهام امروز شاهد افت دسته‌جمعی نماگرهای منتخب و افت ۸۰ واحدی شاخص کل بود و نتوانست در آخرین روز معاملاتی هفته سهامداران را با دست پر راهی تعطیلات آخر هفته کند.

بورس با شاخص‌های منفی به تعطیلات رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قمیت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 8 مهر ماه 94، با افت 80 واحدی به عدد 61 هزار و 498 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افت 31 واحدی رقم 24 هزار و 90 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با ریزش 172 واحدی عدد 68 هزار و 106 واحد را به نمایش گذاشت.

    همچنن شاخص بازار اول با 66 واحد کاهش به رقم 42 هزار و 764 واحد دست یافت و شاخص بازار دوم با کاهش 118 واحدی عدد 136 هزار و 70 واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کمتر از 5 واحد کاهش عدد 677 واحد را تجربه کرد.

    براساس این گزارش ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 42 هزار میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 261 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 23 هزار و 617 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت بانک ملت با 14 واحد، فولاد خوزستان با 9 واحد و ایران خودرو با 5 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به دوش کشیدند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 9 واحد، ملی صنایع مس ایران با 6 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 5 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر برجای گذاشتند.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع شیمیایی فارس و اوراق مشارکت گروه صنعتی بوتان، بیمه کارآفرین و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع و معادن احیاء سپاهان، حق تقدم خرید سهام سیمان شرق‌،‌حق تقدم خرید سهام پتروشیمی پردیس متوقف شدند.

    بنابر این گزارش، امروز معاملات کد به کد و بلوکی برخی حقوقی‌های بزرگ در بازار همچنان ادامه یافت هر چند که حجم معاملات بسیار اندک بود.

    طی معاملات روز جاری بیش از 38 میلیون سهم در نماد معاملاتی «رفاه» به ارزش 11 میلیارد تومان از سوی حقوقی در بازار پایه فرابورس به طور یکجا به یک خریدار حقوقی دیگر واگذاشت.

    در نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز امروز بیش از 8 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی شرکت‌‌های پتروشیمی شیراز، بانک پاسارگاد و بانک ملت نیز امروز هر یک به میزان 5 میلیون سهم از سوی حقوقی خود با معاملات درون گروهی روبرو شدند. سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال نیز با تهاتر 4 میلیون سهمی سهامدار خود به کد شرکت‌های تابعه بود.

    در فرابورس اما امروز نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام بیمه دی شاهد عرضه یک جای این اوراق و خرید آن از سوی سهامدار عمده بود. در این نماد معاملاتی امروز 582 میلیون و 791 هزار سهم سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بیمه دی به ارزش هر سهم 52 ریال در حالی به مالکیت سهامدار حقوقی درآمد که این سهم در آخرین سابقه معاملاتی خود به ارزش 247 ریال به ازای هر سهم قیمت خورده بود.

    در این نماد معاملاتی اعتراض سهامداران مبنی بر حراج حق تقدم سهام بیمه دی از سوی سهامدار حقوقی همواره مورد اعتراض بوده است.

    امروز دارویی‌ها و برخی از شرکت‌های قندی پیشرو نوسانگیران در روز منفی شدن شاخص‌های بودند. در گروه دارویی‌ها امروز انتظار برای انتشار گزارش‌های 6 ماهه مناسب و در گروه قندی‌ها انتظار برای افزایش نرخ دلار و آثار مثبت ناشی از واردات شکر خام بهانه‌ای برای موج‌سواری سهامداران کوتاه مدت شده است.

    در نماد معاملاتی فولاد خوزستان نیز صحبت‌ها بر سر مدیرعامل جدید این شرکت در حالی همچنان ادامه دارد که کاهش خیره کننده سود عملکردی این شرکت در قیاس با سال‌های گذشته باعث ایجاد نگرانی‌های بسیار در این شرکت برخوردار از مزیت صادراتی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها