عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی:

بیش از ۳ هزار بنگاه متوقف به چرخه تولید بازگشتند

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد : بیش از ۳ هزار بنگاه متوقف به چرخه تولید بازگشتند.

بیش از ۳ هزار بنگاه متوقف به چرخه تولید بازگشتند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: 3 هزار و 352 بنگاه تولیدی که متوقف بودند، به چرخه تولید بازگشتند که زمینه ایجاد اشتغال برای 54 هزار نفر را فراهم کرده اند.

    یزدانی با بیان اینکه در مصوبه جدید 30 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرکهای صنعتی ایران اختصاص می یابد، اظهار کرد: اختصاص این منابع مالی با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه از سال آینده اجرایی می شود.

    وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی متولی ایجاد زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی است، اظهار کرد: مبالغ پیش بینی شده در این مصوبه به اندازه کل بودجه سالانه این سازمان خواهد بود.

    یزدانی با بیان اینکه امسال 400 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی داخل شهرکها و نواحی صنعتی که مشکل تأخیر پرداخت در مطالبات داشتند مشمول 90 درصد بخشودگی قرار گرفته اند، تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید 8 هزار و 743 بنگاه در داخل شهرکها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده است که برای بیش از 151 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تخفیف های ویژه برای راه اندازی شرکتهای دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی استان اعمال می شود، گفت: ایثارگران، جانبازان و خانواده های شاهد نیز از تخفیف های ویژه واگذاری زمین در این مناطق برخوردارند.

    یزدانی با بیان اینکه هم اکنون 952 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال بوده و زیر ساختهای لازم در بیشتر این شهرکها ایجاد شده است، اظهار کرد: 34 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان آذربایجان غربی وجود دارد که از این بین 24 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان با تأمین زیرساختهای لازم در حال واگذاری می باشند.

    وی در بازدید از شهرکهای صنعتی مهاباد، میاندوآب و شاهین دژ در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز برای شهرکهای صنعتی خصوصی مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل اصلی در رابطه با شهرکهای صنعتی ، صدور مجوز از طرف محیط زیست است و باید این شهرکها حداقل یک هزار و 500 متر از روستاها و مناطق مسکونی فاصله داشته باشند.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، با اشاره به معرفی 12 هزار و 469 بنگاه اقتصادی به بانکهای عامل برای عقد قرارداد تسهیلات اظهار داشت : برای 12 هزار و 238 بنگاه اقتصادی فعال در شهرکها و نواحی صنعتی کشور تسهیلات بانکی ارایه شده است.

    وی میزان تسهیلات بانکی ارائه شده به این بنگاه های اقتصادی را 87 هزار و 920 میلیارد ریال اعلام کرد.

    یزدانی با اشاره به لزوم افزایش توان رقابت محصولات داخلی با رقبای خارجی گفت : واحدهای تولیدی باید به دنبال به روز رسانی تکنولوژی و بهبود محصولات تولیدی خود باشند.

    وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت در رونق واحدهای اقتصادی و با بیان اینکه 380 واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، افزود : در این بنگاه ها برای 5 هزار و 89 نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.

    برچسب ها