عصر خودرو

با پیام ناظر بازار انجام می‌شود

نخستین عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران

عصر بازار: امروز چهارشنبه مورخ هشتم مهرماه ۹۴ حداقل تعداد ۴۰۰ هزار اوراق با نام اسناد خزانه اسلامی با تاریخ سررسید ۲۳ اسفند ۹۴، در نماد معاملاتی اخزا۱۱ ، از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران برای اولین بار عرضه می شود.

نخستین عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حداقل حجم عرضه اولیه، 400 هزار ورقه با تاریخ سررسید 23 اسفند 94 است. نحوه تسویه و پایاپای این اوراق 1+T  است و هیچگونه محدودیتی در خصوص حداقل و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین مضرب ورود سفارشات در سامانه معاملاتی وجود ندارد.

    محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید (بلوک)50 هزار ورقه است و کلیه درخواستهای خرید أخذ شده توسط کارگزاران جهت عرضه اولیه، باید به قیمت محدود باشد.

    در این عرضه استفاده از کد خرید گروهی ددد صرفاً امروز چهرشنبه مورخ هشتم مهرماه در نماد معاملاتی اخزا11 مجاز است. با توجه به این موضوع که معامله گران بر خط (آنلاین تریدرها) به همراه ایستگاه های کاری کارگزاران عضو فرابورس می توانند به صورت همزمان در فرآیند کشف قیمت مشارکت نموده و نسبت به ورود سفارش اقدام کنند، لذا مقتضی است دسترسی معامله گران بر خط (آنلاین تریدرها) توسط کارگزاران جهت ورود سفارش در فرآیند کشف قیمت در نماد اخزا11 فعال شود.

    در روز عرضه اولیه، صرفاً متعهدین عرضه می توانند اوراق خود را عرضه کنند. مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی (هر ورقه 1000000 ریال) در سررسید نهایی (تاریخ 23 اسفند 94) توسط خزانه داری کل کشور تأمین شده و از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب آخرین دارندگان اسناد خزانه اسلامی واریز خواهد شد.

    برای اطلاع از جزئیات بیشتر اعم از موضوع انتشار اوراق، ارکان اوراق، کارمزدها وهزینه های معاملاتی، نحوه نرخ گذاری و کشف قیمت اسنادزانه اسلامی، نرخ سود موثر اسناد خزانه اسلامی و نحوه بازارگردانی اسناد خزانه و سایر موارد می توانید به اطلاعیه مذکور واقع در وب سایت رسمی شرکت فرابورس ایران به نشانی www.ifb.ir مراجعه کنید .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو