عصر خودرو

رسانه رسمی چین: روس‌ها مشتری جدید نفت ایران هستند

عصر بازار- خبرگزاری رسمی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که با توافق صورت گرفته میان ایران و روسیه، روس‌ها به مشتری جدید نفت ایران تبدیل شده‌اند

رسانه رسمی چین: روس‌ها مشتری جدید نفت ایران هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شین هوا در گزارشی نوشت: بر اساس توافق صورت گرفته میان ایران و همسایه شمالی این کشور، تهران 100 هزار بشکه نفت در روز به روسیه می فروشد.
    این گزارش از قول بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران آورده است که توافقنامه رسمی در این باره بزودی و در روزهای آینده میان دو کشور امضا خواهد شد.
    شین هوا که این خبر را جزو اخبار برگزیده و در ستون خبرهای مورد توجه دنیا قرار داده است، ‌می نویسد: ایران هر روز با فرصت های بیشتری برای فروش نفت مواجه می شود.
    در همین حال رسانه رسمی چین نوشته است که با فروش نفت به روسیه، ایران در واقع فرصت تازه ای برای حضور قوی تر در عرصه انرژی دنیا به دست آورده است.
    همزمان گزارش شده است که بر اساس توافق دو طرف برای معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران، در چند هفته آینده یک کارگاه ویژه در مسکو با همکاری دو کشور راه اندازی خواهد شد.
    شین هوا تاکید می کند که روسیه برای تثبیت بازار نفت ایران و بهبود شرایط با تهران در حال همکاری است و برای رسیدن به این هدف ابراز تمایل کرده است.
    بیژن نامدار زنگنه شامگاه سه شنبه سوم اسفند ماه پس از دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد دو کشور به زودی برای آغاز صادرات نفت ایران به روسیه توافقنامه ای امضا می کنند.
    به گفته زنگنه، بر اساس این توافقنامه که ظرف دو هفته آینده نهایی می شود، روزانه ١۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران به روسیه تحویل و به مقاصدی که این کشور اعلام می کند، صادر خواهد شد

    برچسب ها