عصر خودرو

الزام رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری به صنعت بیمه رسید

عصر بازار- رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت های بیمه به ارایه صورت های مالی بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری «آی.اف.آر.اس» ملزم شده اند و باید گزارش های مالی خود را بر این اساس تنظیم کنند.

الزام رعایت استانداردهای بین المللی گزارشگری به صنعت بیمه رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بیمه مرکزی، «عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) در نشست مدیران عامل شرکت های بیمه و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی که در دفتر بیمه دی برگزار شد، افزود: هفته آینده سازمان بورس و اوراق بهادار و با هماهنگی بیمه مرکزی، بانک مرکزی و سازمان های حسابرسی و امور مالیاتی همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی را برگزار می کنند.
    وی گفت: اگر شرکت های بیمه استاندارد 28 را رعایت کنند، بخش عمده ای از استانداردهای آی.اف.آر.اس نیز انجام می شود.
    بر اساس این گزارش، استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی به مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری گفته می‌شود که توسط هیات استانداردهای حسابداری بین‌المللی (آی.آ.اس.بی) تدوین شده‌است.
    بانک مرکزی پارسال صورت های مالی نمونه بر پایه این استانداردها را برای نظام بانکی تدوین کرد و بانک ها ملزم شدند صورت های مالی خود را بر مبنای آن تدوین کنند.
    ناتوانی برخی بانک ها در تدوین صورت های مالی خود بر مبنای استانداردهای جدید و تاخیر در رعایت آنها موجب شد نماد بانک های بورسی برای چند ماه در بازار سرمایه بسته بماند و برخی نیز با اعلام زیان به جای تقسیم سود، بازگشایی شدند.


    ** آیین نامه حاکمیت شرکتی در مراحل پایانی تدوین
    رئیس کل بیمه مرکزی بر تقویت جایگاه ایمنی، پیشگیری از خسارت و ارزیابی ریسک در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: آیین نامه حاکمیت شرکتی برای حمایت از حقوق بیمه گذاران و سهامداران جزء تدوین شده است و در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در شورای عالی بیمه مطرح می شود.
    وی از مدیران عامل شرکت های بیمه خواست ایمنی و پیشگیری از خسارت و ارزیابی ریسک را در شرکت های خود تقویت کنند.
    همتی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع و نیز مسائل مربوط به حسابرسی و تطبیق، ایجاد کمیته های مرتبط زیر نظر هیات مدیره شرکت های بیمه در آیین نامه حاکمیت شرکتی در نظر گرفته شده است.
    رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد این وظیفه صنعت بیمه است که در مراحل اولیه و پیش از صدور بیمه نامه، با بازدید کارشناسی نسبت به ارزیابی صحیح ریسک اقدام، رعایت نشدن موارد ایمنی را برای پیشگیری از خسارات احتمالی اعلام و در ارزیابی ریسک لحاظ کند.
    وی با اشاره به تصویب میزان سرمایه مورد نیاز شرکت های بیمه در هیات وزیران از شرکت های بیمه خواست برای تامین حداقل سرمایه لازم تا پایان سال 1396 تمهیدهای لازم را بیندیشند.
    همتی همچنین از برگزاری آزمون ماهانه نمایندگی و کارگزاری از سوی بیمه مرکزی خبر داد و گفت: برای حمایت از حقوق شرکت های بیمه و علاقه مندان به فعالیت در صنعت بیمه، از این پس بیمه مرکزی از طریق پژوهشکده بیمه به طور ماهانه این آزمون ها را برگزار می کند و شرکت های بیمه می توانند از میان قبول شدگان در این آزمون ها نیروهای خود را برگزینند که بزودی جزئیات آن اعلام می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو