عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز ۲۲ سنت کاهش یافت و به ۵۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با وجود آنکه سخنان دبیرکل اوپک خوش بینی نسبت به تبعیت بیشتر این سازمان از توافق کاهش تولید را به وجود آورد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 23 سنت کاهش به 54 دلار و 1 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز 22 سنت کاهش داشت و به 56 دلار و 44 سنت رسید.

    هفته گذشته آمارهای میزان تولید آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام و بنزین امریکا به ارقام بی سابقه ای رسیده است. این در حالی است که رشد تقاضا برای سوخت خودرو نیز کاهش یافته است.

    محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در کنفرانسی صنعتی در لندن گفته، آمارهای ماه ژانویه اوپک موید این مسئله است که اعضای مشارکت کننده در توافق کاهش تولید بالای 90 درصد از این توافق تبعیت کرده اند. وی همچنین گفته ذخایر نفتی جهان امسال به میزان بیشتری کاهش خواهد یافت.

    اما موسسه گلدمن ساکس در گزارشی خاطر نشان کرده که احیای حفاری های نفتی در آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.

    در این گزارش آمده است: «هرچند کاهش عرضه نفت اوپک در منطقه خلیج فارس و روسیه بیشتر از حدانتظار بوده، اما بازار در با این تردید مواجه است که آیا این کاهش عرضه برای کاستن از میزان ذخایر نفتی جهان نیمه دوم سال 2017 کافی خواهد بود یا نه.»

    آمارهای وزارت انرژی آمریکا در خصوص میزان ذخایرنفت خام این کشور در هفته جاری فردا منتشر خواهد شد.

    برچسب ها