عصر خودرو

روز گذشته در بازار آتی رقم خورد؛

همسویی بهای سکه با اونس و دلار

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۷ هزار و ۹۰۶ قرارداد و ارزش آن به یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۴۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۵ هزار و ۵۱۸ قرارداد رسیده بود.

همسویی بهای سکه با اونس و دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در چهارمین روز هفته، معاملات ارز با قیمت 3هزار و 800 تومان کلید خورد و در طول روز با نوسانات متعددی رو به رو شد و در نهایت افت نرخ را به نسبت معاملات دوشنبه تجربه کرد، البته این در شرایطی است که بهای اونس نیز طی روز سه شنبه کاهش یک درصدی را به ثبت رساند، بر این اساس سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تبعیت از ریزش اونس و دلار روند نزولی در پیش گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته در بازار آتی سکه هر پنج سر رسید این بازار با روند نزولی قیمت رو به رو شدند، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان کاهش 0/16 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 246 هزار تومان افت 0/19 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 290 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت منفی 0/27 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 334 هزار تومان معامله و با افت 0/35درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 382 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز دوشنبه کاهش0/33 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همسو با افت نرخ ارز، در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 3 هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 189 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در کنار افت دلار، بازگشت اونس جهانی به ابتدای محدوده هزار و 230 دلار در ابتدای روز دیگر عاملی بود که زمینه‌ساز افت شد. به این ترتیب، سکه پس از دو روز مقاومت در کانال یک میلیون و 190 هزار تومان به کانال پایین‌تر قدم گذاشت.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 643 و 351 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها