عصر خودرو

بازارهای سهام جهانی مثبت شدند

عصر بازار: بازارهای سهام آسیا پس از اینکه به کمترین سطح در سه سال گذشته سقوط کردند، روز جاری به صعود دست یافتند اما نگرانی‌های سرمایه گذاران نسبت به رکود بازارهای کالا و کندی اقتصادی چین همچنان ادامه دارد و سهام جهانی را به سوی بدترین عملکرد سه ماهه در چهار سال گذشته هدایت می‌کند.

بازارهای سهام جهانی مثبت شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازارهای اروپایی هم صعود بازارهای آسیایی را دنبال کردند و شاخص FTSE 100 انگلیس، داکس آلمان و کک 40 فرانسه حداکثر 1.2 درصد بالاتر ایستادند.

    معاملات سهام آمریکا 0.8 درصد صعود کردند که آغاز به کار قوی‌تر وال استریت را نشان داد.

    شاخص ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن پس از اینکه روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تاثیر کندی رشد اقتصادی چین بر تقاضا برای کالاها و منابع، به کمترین سطح از ژوئن سال 2012 تاکنون افت کرد، روز جاری 1.6 درصد صعود کرد.

    با این همه این شاخص 2.9 درصد کاهش در سپتامبر را نشان می‌دهد و در سه ماهه سوم 17.7 درصد افت داشته که بدترین عملکردش در چهار سال گذشته بوده است.

    شاخص نیک‌کی ژاپن به کاهش غیرمنتظره تولید صنعتی این کشور اعتنایی نکرد و 2.7 درصد صعود کرد تا افت سه ماهه سوم را به 14.1 درصد محدود کند.

    با بازگشت آرامش به بازارها و ثبات بازارهای سهام، تقاضا برای پناه مطمئن سرمایه کاهش یافته اما معامله گران می‌گویند عملکرد ماهانه و سه ماهه به این معنی است که بازارها حال و هوای نوسانی را حفظ خواهند کرد.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.2 درصد صعود کرد. دلار از 119.24 ین به 119.96 ین رسید و یورو با 0.1 درصد کاهش، 1.1231 دلار معامله شد.

    به گفته معامله گران، آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی در آمریکا که روز جمعه منتشر می‌شود، احتمال افزایش یا عدم افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور پیش از پایان امسال را تقویت یا ضعیف خواهد کرد و بر مشخص شدن جهت دلار تاثیر دارد.

    بازارها همچنین منتظر اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز جاری کنفرانسی را برگزار کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای مالی و کالای جهانی روز پنج شنبه که شاخص مدیران خرید چین منتشر می‌شود و احتمالا نشان می‌دهد بخش کارخانه ای این کشور در سپتامبر برای دومین ماه متوالی کوچک شده است، آزمون حساسی را پیش رو خواهند داشت.

    شاخص سی اس آی چین 1.2 درصد صعود کرد تا افت این شاخص در سه ماهه سوم به 28 درصد محدود شود. شاخص هانگ سنگ هم 1.7 درصد افزایش یافت با این همه برای سه ماهه سوم 20 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    شاخص کسپی کره جنوبی از روند نزولی خود بازگشت و با یک درصد صعود در روز جاری، ضرر سه ماهه خود را به 5.4 درصد رساند. شاخص سهام استرالیا هم 2.1 درصد بالاتر بسته شد با این همه هشت درصد کاهش در سه ماهه سوم دارد.

    استراتژیستهای بانک بارکلیز در یادداشتی نوشتند: بازارهای سهام جهانی تحت تاثیر عوامل نگرانی زایی شامل کندی رشد اقتصاد جهانی بویژه چین، بدترین سه ماهه خود از سال 2011 تاکنون را پشت سرمی‌گذارند.

    ریزش اخیر قیمت فلزات صنعتی مانند آلومینیوم و روی متوقف شده است، اما بهای معاملات نفت خام آمریکا با افزایش ذخایر هفتگی این کشور، با کاهش روبرو شد. نفت خام آمریکا با 0.6 درصد کاهش، به 44.95 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت برنت با 0.4 درصد کاهش، 48.05 دلار در هر بشکه بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها