عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

انتظار همکاری بیشتر کشورها در کاهش عرضه نفت طی ماه‌های آینده را داریم

عصر بازار- دبیر کل اوپک اعلام کرد انتظار می رود کشورهای اوپک طی ماه های آینده همکاری بیشتری را در اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی از خود نشان دهند.

انتظار همکاری بیشتر کشورها در کاهش عرضه نفت طی ماه‌های آینده را داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در سخنرانی خود در کنفرانس هفته بین المللی پترولیوم در لندن گفت بر اساس ارزیابی های صورت گرفته کشورهای عضو اوپک به حدود 90 درصد از تعهد خود برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی عمل کرده‌اند.

    وی در این کنفرانس ابراز امیدواری کرد که کشورهای نفتی غیر عضو اوپک نیز عمل به تعهدات خود در رابطه با کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهند.

    کشورهای عضو اوپک در روز 30 نوامبر سال گذشته توافق کردند تا مجموع تولید نفت خود را از ابتدای سال 2017 با 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش به 32.5 میلیون بشکه روزانه برسانند.

    پس از این توافق برخی کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو اوپک نیز به توافق اوپک پیوسته و متعهد شدند تا 558 هزار بشکه در روز از مجموع تولید نفت خود بکاهند.

    بر اساس گزارشات موجود، کشورهای عضو اوپک توانسته اند حدود 1 میلیون بشکه از تولید نفت خود بکاهند و دیگر کشورهای نفتی نیز تا کنون به 50 درصد از تعهد خود عمل کرده اند.

    برچسب ها