عصر خودرو

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

انتشار ۸۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه در روزهای آینده

افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اعتبار طرح‌های عمرانی بودجه سال آینده

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۶ از ۶۵ هزار میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد در مجلس افزایش یافت.

انتشار ۸۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه در روزهای آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت امروز در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور که در سازمان برنامه و بودجه در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه فرایند تکمیل برنامه ششم توسعه بین شورای نگهبان و مجلس در حال انجام است، اظهار داشت: اولین برش از برنامه ششم مربوط به لایحه بودجه سال 96 کل کشور بوده که در حال رسیدگی است و هدف مشترک توسعه را دنبال می‌کند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اتمام طرح‌های عمرانی در دست اجرا به عنوان یکی از بخش‌های توسعه قلمداد می‌شود، تصریح کرد: بیش از 2 هزار طرح را باید به سامان برسانیم و ارقامی که راجع‌به آنها گفته می‌شود، جایی محاسبه نشده است. طبق اقوال مختلف 400 تا 500 هزار میلیارد تومان منابع برای این طرح‌ها نیاز است که باید بررسی شود.

    وی با اشاره به اینکه 60 تا 65 هزار میلیارد تومان منابع عمرانی در لایحه بودجه 96 پیش‌بینی شده بود، گفت: این منابع توسط مجلس افزایش یافته و 70 تا 75 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شد و معمولا نمی‌توانیم تخصیص کامل انجام دهیم، بنابراین تقویت منابع در اولویت است.

    نوبخت با اشاره به اینکه امسال تا کنون 42 هزار میلیارد تومان اسناد و اوراق به شقوق مختلف بودجه تخصیص یافته است، تصریح کرد: بخشی از این اوراق هنوز از سوی خزانه منتشر نشده و 8 هزار و 500 میلیارد تومان از اسناد خزانه یکساله ظرف همین روزها منتشر می‌شود که به مثابه چک خزانه در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه این ارقام برای طرح‌های عمرانی کافی نیست، یادآور شد: بنابراین باید از بار این قطار کاسته شود و با روش قانون 2529 طرح و پروژه واگذار و یا با انواع مشارکت تسهیم شود که البته مسائل قانونی در این راه وجود دارد.

    وی با اشاره به استفاده از شیوه‌های نوین برای تامین منابع مالی تصریح کرد: پیمانکاران یک بخش از ظرفیت سازمان برنامه و بودجه هستند و به نوعی همکاران سازمان محسوب می‌شوند.

    نوبخت که به دلیل حضور در مجلس به منظور دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور از حضار عذرخواهی کرد به مزاح گفت: برخی همکاران هستند که داخل سازمان اتاقی داشته و در گرما و سرما از سرمایش و گرمایش برخوردار هستند و آخر ماه هم حقوق به صورت نجومی یا غیرنجومی دریافت می‌کنند، اما پیمانکاران به عنوان همکار در سردترین و گرمترین مناطق مشغول به انجام فعالیت هستند و بنابراین تا بودجه به تاراج نرفته است، من به مجلس می‌روم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو