عصر خودرو

در رینگ بین ­الملل بورس انرژی رخ داد؛

رقابت تنگاتنگ خریداران گاز مایع پالایش نفت شازند

عصر بازار: در جریان معاملات روز سه شنبه ۷ مهر ۹۴، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای برش سنگین پتروشیمی بندر امام، متانول پتروشیمی فن آوران، متانول پتروشیمی شیراز ، حلال ۴۰۲ پالایش نفت کرمانشاه و میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل ۶,۴۳۱ تن به ارزش ۴۷ میلیارد ریال بوده است.

رقابت تنگاتنگ خریداران گاز مایع پالایش نفت شازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، معاملات گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل، در حجم 3000­­ تن و ارزشی قریب به 27 میلیارد ریال بیشترین سهم را از حیث حجم و ارزش در کل معاملات امروز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد.

    در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 4 هزار و 510 قرارداد در قالب 96 معامله و معادل 80 هزار و 784 مگاوات ساعت به ارزش 28 میلیارد و 425 میلیون ریال معامله شد.

    گفتنی است از این میزان 24 میلیارد ریال مربوط به معاملات نماد بار پایه روزانه، 884 میلیون ریال مربوط به نماد بار پیک روزانه، 2 میلیارد و 147 میلیون ریال مربوط به نماد کم‎باری روزانه و 1 میلیارد و 130 میلیون ریال مربوط به نماد میان‎باری روزانه بوده است. و همچنین در جلسه معاملاتی این روز، در سمت خرید تعداد 20 شرکت توزیع نیروی برق و در سمت فروش 9 نیروگاه عرضه‎کننده برق در معاملات مشارکت کردند.

    طی جلسه معاملاتی سه شنبه در تابلو سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی نیز در نمادهای سمانک 951، 952 و 953 جمعاً به میزان 732 قرارداد به ارزش 7 میلیارد و 554 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.

    در مجموع ارزش کل معاملات روز جاری بورس انرژی ایران به 83 میلیارد ریال بالغ شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز بورس انرژی ایران، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای گاز مایع صنعتی، گاز پروپان صنعتی و گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی تبریز و قطران ذوب آهن اصفهان (عمده) در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها