عصر خودرو

خزان شرکت ها در بورس ایرلند

عصر بازار-فیفز، آخرین شرکت لوازم خانگی و خانه داری است که از بورس ایرلند خارج می شود

خزان شرکت ها در بورس ایرلند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در سال های اخیر، بسیاری از سهام شرکت های کوچک در بورس ایرلند یکی یکی از میدان رقابت خارج شدند.

    بر اساس این گزارش، شرکت های کوچک ایرلندی نیز در سال های اخیر یا پرونده های عرضه اولیه خود را پس گرفتند و یا با شرکت های بزرگ ادغام شدند.

    البته برخی از این شرکت ها که در بورس های بزرگ جهانی نیز پذیرش شده بودند به اختیار خود از این بازارها خارج شدند .

    از این میان، شرکت دارویی یونایند دراگ و شرکت مواد غذایی گرینکور در سال های 2011 و 2012 میلادی از بورس لندن خارج شدند و شرکت هلدینگ تاسیسات ساختمانی CRH از ورود به بازار اصلی منصرف و به بازار ثانویه بورس لندن وارد شد .

    شرکت مواد اولیه ساختمانی Gafton نیز در سال 2013 میلادی به بورس لندن کوچ کرد. تمامی این 4 شرکت عملیات قابل توجهی را در بریتانیا نیز بر عهده دارند و بخش قابل توجهی از سود خود را به این بازار وارد می کنند.

    این در حالی است که، با خروج سهام شرکت ها از بورس ایرلند، چند شرکت نیز برای ورود به این بازار اقدام کردند.

    در سال 2015 میلادی شرکت های Malin،Dalata، Applegreen و Hostelworld مراحل عرضه اولیه سهام خود را در بورس ایرلند به پایان رساندند و در حال تکمیل مدارک برای عرضه اولیه سهم در این بازار هستند.

    در کل، تعداد اعضای دو بازار اصلی ایرلند و بازار نوظهور این کشور تغییرات اساسی پس از بحران مالی نداشته اند.

    در سال 2009 میلادی این دو بازار تعداد 64 عضو داشتند که تا سال 2012 به 50 عضو کاهش پیدا کرده است. در سال 2013 این میزان به 53 عضو افزایش یافت و هم اکنون با خروج چند شرکت به 50 عضو رسیده است.

    برچسب ها