عصر خودرو

هر اونس ۱۱۲۴ دلار

روند نزولی طلا تداوم یافت

عصر بازار: با آغاز تعطیلات ملی یک هفته‌ای در چین (بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا) از روز پنج‌شنبه، انتظار می‌رود طلا در این هفته با افت قیمت بیشتری روبرو شود.

روند نزولی طلا تداوم یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ در آغاز معاملات روز چهارشنبه، پلاتین باز هم با کاهش قیمت روبرو شد و به کمترین مقدار خود در هفت سال اخیر رسید. طلا نیز در ادامه روند چهار روز گذشته خود همچنان به کاهش قیمت خود ادامه می‌دهد.

    قیمت پلاتین بعد از رسوایی شرکت فولکس واگن در مورد تست‌های آلودگی با افت شدیدی روبرو شده است. پلاتین به‌طور گسترده ای به عنوان کاتالیست موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار می گیرد.

    سقوط 15 درصدی قیمت پلاتین در این سه ماهه به عنوان بیشترین افت سه ماهه از سال 2008 معرفی شده است. قیمت پلاتین در این ماه 9 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش ماهانه را از می 2012 نشان می دهد.

    هر اونس پلاتین در بازار امروز با 0.2 درصد کاهش قیمت 912 دلار معامله شد.

    یک معامله‌گر بازار فلزات گرانبها در توکیو اعلام کرد:‌ «قیمت پلاتین در حال نزول است و من معتقدم که قیمت به زیر 900 دلار خواهد رفت.»

    بر اساس این گزارش، پیش از خبر رسوایی شرکت فولکس واگن در هفته گذشته، بازار پلاتین با عرضه بیش از حد دست‌وپنجه نرم می‌کرد که ناشی از پایان اعتصاب معدنکاران در آفریقای جنوبی وکاهش تقاضای جواهرات چینی بود.

    از سوی دیگر پالادیم با افزایش تقاضای خودروهای بنزینی با افزایش قیمت مواجه شد.  این فلز در ماه اخیر با افزایش قیمت 10 درصدی بیشترین رشد ماهانه خود را از جولای 2013 تجربه کرد.

    در همین حال هر اونس طلا با افت 0.2 درصدی قیمت،  یکهزار و 124 دلار و 40 سنت معامله شد. با افت 4 درصدی قیمت طلا در سه ماهه اخیر، این فلز زرد با بیشترین کاهش قیمت سه‌ماهه خود در سال اخیر مواجه شد. افت قیمت طلا به دلیل اعلام فدرال‌رزرو در مورد افزایش نرخ بهره تا پایان سال جاری بوده است.

    معامله گران در انتظار سخنرانی امروز جانت یلن و گرفتن سرنخ‌هایی از گزارش اشتغال بخش خصوصی در مورد اقتصاد و زمان افزایش نرخ بهره هستند.

    از آنجایی که تعطیلات ملی یک هفته‌ای چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا، از پنج‌شنبه آغاز می شود، انتظار می‌رود طلا در این هفته با افت قیمت بیشتری روبرو شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو