عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که سرمایه گذاران در انتظار سخنان مقامات فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته هستند تا سرنخ هایی از زمان افزایش احتمالی نرخ بهره به دست آورند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1233 دلار و 61 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.4 درصد کاهش داشت و به 1234 دلار و 8 سنت رسید.

    جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندای سنگاپور گفت: «ما انتظار داریم با توجه به تعطیلی امروز بازار آمریکا، امروز در معاملات ابتدای هفته شاهد آغازی ضعیف در آسیا باشیم. هرچند که عبور قیمت طلا از مرز 1231 دلار یک علامت امیدوار کننده است.»

    بازارهای آمریکا امروز به مناسبت روز رئیس جمهور و به یاد جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور تاریخ این کشور تعطیل است.

    حداقل 5 مقام فدرال رزرو آمریکا قرار است این هفته سخنرانی کنند. جرومی پاول، رئیس هئیت مدیره فدرال رزرو نیز روز چهارشنبه سخنرانی خواهد کرد.

    لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو شعبه کلیولند گفت، در صورتی که روند حرکت اقتصاد آمریکا در همین مسیر ادامه یابد، وی موافق افزایش نرخ بهره است.

    گمانه زنی ها در این باره که بانک مرکزی آمریکا ممکن است در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد، موجب تقویت ارزش دلار نیز شده است. شاخص دلار امروز در برابر سبد ارزهای جهانی در رقم 100.92 عمدتا ثابت بود.

    قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا چنین افزایشی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد و افزایش ارزش دلار می شود که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.

    برچسب ها