عصر خودرو

رشد ۴۵ درصدی تولید فولاد خام بخش خصوصی در ۱۰ ماهه امسال

عصر بازار- بخش خصوصی ایران در دوره ۱۰ ماهه امسال با تولید سه میلیون و ۴۲۲ هزار فولاد خام نسبت به دوره مشابه پارسال۲ میلیون و ۳۶۰ هزار تن)، به رشد ۴۵ درصدی دست یافت.

رشد ۴۵ درصدی تولید فولاد خام بخش خصوصی در ۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصربازار»به نقل  از  ایرنا، براساس جدول آماری انجمن فولاد ایران، بخش خصوصی در مدت یاد شده بیش از 22 درصد کل تولید فولاد خام که رقم 15 میلیون و 405 هزار تن بود را به خود اختصاص داد.
    علاوه براین، فولاد خام تولیدی توسط «بخش خصوصی شده» در دوره یادشده به رقم 11 میلیون و 983 هزار تن رسید که نسبت به 11 میلیون و 599 هزار تن تولید 10 ماهه پارسال، رشد سه درصدی را ثبت کرد.
    «بخش خصوصی شده» همان سهام شرکت های دولتی عرضه شده در بورس هستند.
    میزان بیلت و بلوم (شمش فولادی) تولیدی از مجموع فولاد خام توسط بخش خصوصی در این دوره به رقم سه میلیون و 347 هزار تن رسید که مقایسه با رقم 2 میلیون و 292 هزار تن 10 ماهه سال گذشته، رشد 46 درصدی را نشان داد.
    همچنین اسلب تولیدی بخش خصوصی نیز در دوره این گزارش به سطح 75 هزار تن رسید و نسبت به 10 ماه پارسال که 68 هزار تن بود، 10 درصد رشد را به خود اختصاص داد.
    بیلت و بلوم تولیدی بخش خصوصی در 10 ماهه امسال به رقم چهار میلیون و 671 هزار تن رسید که نسبت به رقم چهار میلیون و 850 هزار تن در مدت مشابه پارسال افت چهار درصدی را به ثبت رساند.
    اسلب تولیدی بخش «خصوصی شده» در مدت یادشده هفت میلیون و 312 هزار تن شد که در مقایسه با رقم 6 میلیون و 749 هزار تن در 10 ماهه سال گذشته رشد هشت درصدی دارد.
    مجموع تولید فولاد خام در دوره این گزارش از سوی بخش های خصوصی و «خصوصی شده» در مدت 10 ماهه امسال 15 میلیون و 405 هزار تن بود که در مقایسه با رقم 13 میلیون و 959 هزار تن تولیدی در دوره مشابه پارسال، رشد 10 درصدی را نشان می دهد.
    به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و قرار است در افق 1404 ظرفیت این بخش به 55 میلیون تن برسد که از این رقم بیش از 15 میلیون تن برای صادرات پیش بینی شده است.
    اکنون ظرفیت تولید فولاد خام کشور براساس گزارش های وزارت صنعت، معدن و تجارت به 28 میلیون تن رسیده و انتظار می رود در سال آینده به بیش از 35 میلیون تن برسد.
    سال گذشته برای نخستین بار در کشور 4.1 میلیون تن فولاد به بازارهای بین المللی صادر شد و پیش بینی شده تا پایان امسال به 6 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو