عصر خودرو

برگزاری همایش آشنایی با بازار SME (شرکت های کوچک و متوسط) در استان یزد

عصر بازار- امروزه حمایت از بنگاه های کوچک، متوسط و دانش بنیان یکی از اولویت های اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها به شمار می رود، چرا که این شرکت ها با ایفای نقش کلیدی در اقتصاد از حیث ساختار متفاوت اشتغال، وابستگی زیاد به منابع انسانی، انگیزه های کار آفرینی و نوآوری بیشتر زمینه ساز و محرک رشد فعالیت های مولد اقتصادی و توسعه فناوری در کشور هستند.

برگزاری همایش آشنایی با بازار SME (شرکت های کوچک و متوسط) در استان یزد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بحث های مربوط به تامین مالی در شرکت های کوچک و متوسط از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این شرکت ها برای تامین سرمایه در گردش و یا طرح و توسعه های خود نیازمند وام هایی هستند که در صورت دارا بودن شرایط مورد نیاز، باید بهره های سنگینی برای آن پرداخت کنند و از طرفی مشکلات فراوانی هم از بابت پرداخت وثیقه های سنگین دارند و در کنار مشکلات فراوان موجود پرداخت هزینه مالی بالا باعث کاهش حاشیه سود شرکت ها می شود.

    به همین دلیل فرابورس شرایطی را ایجاد کرده است که شرکت هایی که در سطح پایین تری از بابت سرمایه و ... قرار دارند به راحتی بتوانند در این بازار ها پذیرش شوند و شرایط لازم برای تامین مالی خود را بدست آورند. در کل هر چه قدر شناخت شرکت های موجود از وجود چنین بازاری بیشتر شود، تمایل ورود به بازاری با این شرایط افزایش پیدا کرده و همین موجب افزایش عمق بازار سرمایه و گسترش آن می شود.

    در همین راستا کارگزاری آگاه با هدف کمک به افزایش عمق بازار سرمایه و گسترش هر چه بیشتر شرکت ها در بازار فرابورس ایران، در حال برگزاری سمینارهای آشنایی با بازار SME در استان های مختلف کشور است و به همین منظور از روز چهارشنبه مورخ 27/11/1395 همایشی تحت عنوان آشنایی با بازار های SME را در ساعت    16 الی 20 ، در پارک علم وفناوری استان یزد با همکاری شرکت شهرک های صنعتی، خانه صنعت و معدن و جهادکشاورزی استان برگزار کردکه جمعی از مسئولین و مدیران شرکت های کوچک وبزرگ و مدیر خوشه ها و رابطین تنظیم بازار جهاد کشاورزی شهرستان ها که جمعا 70 نفر بودند در این همایش حضور داشتند.

    در این همایش 4 ساعته که با سخنرانی آقایان امیری و افضلیان انجام شد در خصوص آشنایی با بازار سرمایه و شرایط پذیرش و انتشار سهام در بازارهای  SMEو مزایای آن و روش های تامین مالی در این بازار، بحث و بررسی صورت گرفت.

    برچسب ها