عصر خودرو

معاون سازمان توسعه تجارت:

سازمان توسعه تجارت مکلف به توسعه و تقویت نامه‌های تجاری است

عصر بازار- معاون سازمان توسعه تجارت گفت: در راستای تقویت نام­ نشان­‌های تجاری ایرانی و به استناد ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، سازمان توسعه تجارت ایران مکلف شده در جهت تقویت و توسعه نام‌نشان­‌های تجاری داخلی برنامه­‌ریزی کند.

سازمان توسعه تجارت مکلف به توسعه و تقویت نامه‌های تجاری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازفارس، محمدرضا مودودی در نخستین نشست هم‌اندیشی با صاحبان 18 برند منتخب کشور گفت: تنها مرجع قانونی ارزیابی، انتخاب و معرفی نام‌نشان‌های برتر تولیدی و تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران است و اقدام هر مجموعه دیگری تحت این عنوان، بدون اخذ مجوز رسمی از این سازمان، تخلف محسوب شده و فاقد وجاهت قانونی است.

    معاون سازمان توسعه تجارت افزود: به منظور ساماندهی نظام تبلیغات و توسعه فرهنگ برند و تقویت نام­ نشان­ های تجاری ایرانی و به استناد ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران مکلف شده تا در جهت ایجاد، تقویت و توسعه نام‌نشان­ های تجاری داخلی محصولات صنعتی و بنگاه­ های صادراتی، برنامه­ ریزی و اقدام کند.

    وی بیان داشت: در همین راستا، نخستین جشنواره برند ایرانی با رویکرد علمی و با کمک نخبگان دانشگاهی برگزار و از 18 برند برتر تجاری ایرانی تجلیل شد.

    معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر این نکته که سهم برند در توسعه بازار و ارزش افزوده کالا بسیار مهم است، اظهار داشت: به دلیل نقش تأثیرگذار برند و نشان تجاری در توسعه محصول و بازار، باید با جدیت از تندیس‌فروشی در این حوزه جلوگیری کرد و مانع از آن شد که برندهای خوشنام و موفق در سایه برگزاری همایش‌های کاسب‌کارانه و غیرکارشناسی، کم فروغ و بی‌­اهمیت شده و ارزش واقعی آنها مخدوش و نامشخص شود.

    وی با اشاره به بند (5) از ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر افزود: «تشویق تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صاحبان نشان برتر داخلی در حیطه وظایف و مسئولیت‌­های قانونی سازمان توسعه تجارت ایران است و در همین راستا این سازمان نه تنها برنامه ­های آموزشی- فرهنگی مدونی برای تقویت و توسعه نام نشان­ های تجاری بنگاه­ های ایرانی دارد، بلکه از ثبت این برندها در بازارهای هدف نیز بصورت مستقیم حمایت می‌کند و بخشی از هزینه ثبت برند در مراکز رسمی کشورهای هدف را نیز می­ پردازد.

    مودودی نقش برندهای برتر ایرانی را در صیانت از جایگاهی که به سختی در طول سالیان گذشته کسب کرده‌­اند، بسیار حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با محدودشدن فعالیت‌های سودجویانه، غیرکارشناسی و کاسب‌کارانه برگزارکنندگان غیرقانونی همایش‌های مشابه، ارزش و اهمیت این نام‌نشان‌های برتر بیشتر برای مصرف‌کنندگان نهایی قابل لمس شود و بتوانند از ظرفیت برند به نفع توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای هدف بهره ببرند.

    در این نشست صاحبان برندهای برتر ایرانی، آمادگی کامل خود را برای حمایت از اقدامات سازمان در تقویت و توسعه نام­ نشان تجاری اعلام کرده و خواستار نقش پررنگ­ تر خود در فرآیند انتخاب، ترویج و توسعه فرهنگ برندینگ در کشور شدند.

    برچسب ها