عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه :

همه مشکلات بورس با توافق هسته‌ای حل نمی‌شود

عصر بازار: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همه مشکلات اقتصاد، شرکتها و نیز بازار سرمایه بلافاصله پس از توافق نهایی در مذاکرات هسته ای حل نمی شود.

همه مشکلات بورس با توافق هسته‌ای حل نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد قصری گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه منتظر نتیجه مذاکرات هسته ای است و رسیدن به توافق نهایی نیز می تواند در میان و بلند مدت برخی مشکلات واحدهای تولیدی را حل کند که اثرگذاری مثبتی نیز در بازار سرمایه دارد، با این حال همه مشکلات بورس با توافق هسته ای و رفع تحریمها حل نمی شود.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تاثیرپذیری و سودآوری شرکتها در پی رسیدن مذاکرات هسته ای به توافق و نیز رفع تحریم ها موضوعی زمان بر است و نباید این گونه گمان کرد که همه مشکلات اقتصاد، شرکتها و نیز بازار سرمایه یک روز پس از توافق حل می شود.
    وی در خصوص روند معاملات بازار سرمایه تا رسیدن به 16 تیر نیز تصریح کرد: بنظر می رسد در روزهای پیش رو واکنش های معامله گران بازار سرمایه تحت تاثیر خبرهای منتشر شده از روند مذاکرات و اظهارنظرها باشد؛ چرا که سهامدارن تلاش می کنند قبل از تاثیر پذیری کلیت بازار اقدام به خرید و یا فروش سهام خود در بورس کنند.
    این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد: با این وجود بنظر می رسد در روزهای آینده سرمایه گذاران ریسک پذیر اقدام به ورود به بازار کنند و در مقابل ریسک گریزها نیز خرید سهام را تا مشخص شدن نتیجه این دوره از مذاکرات به تعویق می اندازند.

    برچسب ها