عصر خودرو

روس‌ها در هرمزگان نیروگاه می‌سازند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: نیروگاه بخاری ۱۴۰۰مگاواتی سیریک و پست فشارقوی بلافصل آن با تامین مالی دولت روسیه طی پنج سال آینده در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

روس‌ها در هرمزگان نیروگاه می‌سازند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، محسن طرزطلب در نشستی خبری با بیان اینکه شرکت مهندسی تکنوپروم اکسپورت روسیه با عنوان پیمانکار نیروگاه و پست فشار قوی GIS بلافصل آن با همکاری پیمانکاران و سازندگان ایرانی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: این نیروگاه بخاری در جنوب شرقی هرمزگان در ساختگاهی به مساحت 199 هکتار راه‌اندازی خواهد شد.

    به گفته وی، این نیروگاه بخاری در چهار واحد 350 مگاواتی با راندمان حدود 45 درصد، 1400مگاوات برق تولید خواهد کرد که از نظر فناوری از نوع پیشرفته و بویلر آن فوق بحرانی است.

    وی با اشاره به تامین مالی این پروژه، گفت: تامین مالی این پروژه از محل تسهیلات یک میلیارد و 200میلیون یورویی دولت روسیه به دولت ایران صورت می‌گیرد.

    طرزطلب ادامه داد: تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت گرفته و برای تامین آب شیرین مصرفی نیروگاه نیز ساخت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت 200متر مکعب در ساعت مدنظر قرار گرفته است.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی مدت زمان کل قرارداد را 55 ماه پیش‌بینی کرد و گفت: سنکرون اولین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور 41 ماه پس از شروع قرارداد در نظر گرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین آب شرب مردم بندرعباس و منطقه، آب‌شیرین‌کن جدیدی به ظرفیت 100هزار متر مکعب در روز با استفاده از دود خارجی این نیروگاه احداث خواهد شد که قطعا این کار می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش راندمان نیروگاه نیز داشته باشد.

     

    برچسب ها