عصر خودرو

بیکر هوگز:

شیل توافق اوپک را تهدید می‌کند؟

عصر بازار- بیکر هوگز با ارائه گزارشی از افزایش دکل‌های نفت و گاز آمریکا می‌گوید ناظران نفتی همچنان رصد می‌کنند که آیا افزایش دکل‌های نفتی در آمریکا تهدیدی بر «توافق اوپک» خواهد شد؟

شیل توافق اوپک را تهدید می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آمارهای بیکر هوگز نشان می‌دهد که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته با 6 عدد افزایش به 597 دکل رسیده است. همچنین دکل‌های گازی آمریکا هم 4 عدد افزایش یافته و به 153 دکل رسیده است. در مجموع در هفته گذشته تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا 10 عدد رشد داشته و تعداد کل آنها 751 عدد است.

    گزارش بیکر هوگز حاکی از این است دکل‌های نفتی آمریکا که با کاهش قیمت نفت در سال 2014 به شدت کاهش یافته بود روند افزایشی خود را با افزایش قیمت نفت ادامه می‌دهد.

    هم‌اکنون تعداد دکل‌های نفت و گاز این کشور نسبت به ماه می 2016، 80 درصد رشد داشته است.

    همچنین این گزارش حاکی است، حتی بعد از اینکه تعداد دکل‌های نفتی این کشور در 2 سال گذشته به شدت کاهش یافت میزان تولید نفت این کشور همچنان ثابت بود.

    براساس اعلام «سوشیت جنرال»، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در دو سال گذشته از بیشترین میزان آن  12 درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر ناظران نفتی همچنان منتظرند که ببینند آیا افزایش دکل‌های نفتی در آمریکا و بالا رفتن تولید در این کشور، نقشه‌های کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را برآب خواهد کرد؟

    در 30 نوامبر 2016 کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک به توافقی رسیدند که براساس آن تولید نفت این کشورها از ابتدای سال میلادی به مدت 6 ماه و روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش یابد.

    گزارش‌ها حاکی است که تاکنون کشورهای اوپک حدود 93 درصد و کشورهای غیراوپک نزدیک 50 درصد تعهدات این توافق را انجام داده‌اند.

    برچسب ها