عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

تضاد منافع میان حسابرسی و تدوین استانداردهای حرفه‌ای

استقلال سازمان حسابرسی مسئله شده

عصر بازار- پور ابراهیمی با اشاره به این که افشای حقوق مدیران از استانداردهای حسابداری ایران حذف شده است، گفت: سازمانی که مدیران آن خودشان نجومی‌بگیر بودند، چه‌گونه می‌توانستند جلوی حقوق نجومی را بگیرند.

تضاد منافع میان حسابرسی و تدوین استانداردهای حرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در اولین همایش حسابرسی و نظارت مالی در ایران در دانشگاه فردوسی مشهد از وجود مشکلات جدی در بخش حسابرسی دولتی سخن گفت و افزود: سازمان حسابرسی به چه کسی پاسخ‌گو است و استقلال آن چه‌گونه تأمین می‌شود. انجام همزمان حسابرسی و تدوین استانداردهای حرفه‌ای تضاد منافع دارد و این‌ها را باید جدا کرد.

    محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به این که افشای حقوق مدیران از استانداردهای حسابداری ایران حذف شده است، گفت: سازمانی که مدیران آن خودشان نجومی‌بگیر بودند، چه‌گونه می‌توانستند جلوی حقوق نجومی را بگیرند.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: در بحث حسابرسی بانک‌های دولتی مشکلات جدی وجود داشت، ولی بانک مرکزی شفاف‌سازی کرد، نه سازمان حسابرسی و حالا این ساختار باید تغییر کند.

    پورابراهیمی اشاره کرد: در حسابرسی بخش خصوصی هم مشکل داریم و مدیران دولتی بدون آزمون و صلاحیت حسابدار رسمی شده‌اند.

    پورابراهیمی در مورد وضعیت امروز مؤسسات حسابرسی گفت: مؤسسات بزرگ حسابرسی باید تشکیل شود، زیرا این تعداد مؤسسه‌ حسابرسی مورد نیاز کشور نیست.

    وی در ادامه با اشاره به این که حق‌الزحمه‌ حسابرسی باید متعارف باشد، گفت: نظارت حرفه‌ای و کنترل جامعه بر اعضایش را باید تقویت کرد، کنترل کیفیت حسابرسی جامعه باید گسترش یابد و تنبیه مدیران و حسابرسان به‌طور توأمان باید دیده شود.

    پور ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ارکان اقتصاد را اطلاعات دانست و گفت هر قدر اطلاع‌رسانی گسترده‌تر باشد، شفافیت ایجاد می‌شود.

    وی با اشاره به این که یکی از برنامه های مجلس ایجاد شفافیت در اقتصاد است، گفت: رتبه‌ فساد ایران افزایش داشته و در عین حال رتبه‌ پول‌شویی نیز با افزایش مواجه است که زیبنده کشورمان نیست، مجلس با قدرت به دنبال افشا و شفاف‌سازی است. افشای حقوق مدیران و افشای اطلاعات نهادهای شبه‌دولتی و ایجاد ضمانت اجرایی برای اجرایی‌شدن آن، برنامه‌ی اصلی است.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تأکید کرد: همه‌ این موارد با قانون نظام جامع حسابرسی و حسابداری که در کمیسیون اقتصادی با همکاری جامعه‌ حسابداران رسمی ایران در دست تدوین است باید برطرف شود.

    بر اساس این گزارش، نخستین همایش ملی حسابرسی و نظارت مالی ایران به همت گروه حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28  بهمن ماه 1395 برگزارشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو