عصر خودرو

سرمایه گذاری سیتروئن فرانسه در کاشان پس از برجام

عصر بازار- فرماندار کاشان گفت: بعد از توافق برجام شاهد مبادلات صنعتی فرانسه در ایران از جمله سرمایه گذاری شرکت سیتروئن در سایپا کاشان هستیم.

سرمایه گذاری سیتروئن فرانسه در کاشان پس از برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، حمیدرضا مومنیان شامگاه جمعه در آئین اختتامیه یک هفته فرانسوی در کاشان در هتل سرای عامری های این شهر افزود: یکی دیگر از مهم ترین بحث های اقتصادی بین ایران و فرانسه بحث اسانس است که با توجه به وجود گل محمدی و سابقه تاریخی آن در کاشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    وی توسعه گردشگری بین ایران و فرانسه را مهم ارزیابی کرد و افزود: برگزاری هفته های فرهنگی و مبادلات بین ایران و فرانسه باعث برقراری ارتباطات بیشتر و در نتیجه توسعه گردشگری می شود.
    مومنیان بیان کرد: وجوه اشتراکی از جمله فرهنگ غنی فرانسه و ایران، وجود مردمان با فرهنگ و مبادلات فرهنگی در دو کشور حوزه های مشترکی است که در این هفته فرهنگی دنبال کرده ایم.
    وی برگزاری هفته فرهنگی را فرصت مغتنمی برای تبادل اندیشه بین دو کشور برشمرد و گفت: فرهنگ و تمدن ایرانی در طول تاریخ باشکوه بوده است.
    وی با بیان این که کاشان همچون نگین بر انگشتری ایران می درخشد گفت: کاشان همواره در طول تاریخ مطرح و در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تأثیر گذار بوده است.
    وی با بیان این که به فرصت فراهم شده در هفته فرهنگی افتخار می کنیم گفت: اشتراکات فرهنگی و هنری ایران و فرانسه بسیار است و ادبیات و شعر ایرانی - فرانسوی از حلقه های مهم این پیوند فرهنگی است.
    کارگاه های آموزشی یک هفته فرانسوی در کاشان که شامل عکاسی، آشپزی فرانسوی، چیدمان و تئاتر بود با حضور هنرمندان فرانسوی و کاشانی در هتل سرای عامری های کاشان برگزار شد.
    خانه عامری‌ ها واقع در خیابان علوی کاشان در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد توسعه یافته ‌است.
    این خانه اکنون مجموعه‌ ای است که تغییر کاربری داده و به اقامتگاه گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

    برچسب ها