عصر خودرو

افت قیمت مس به پایین‌ترین سطح شش سال اخیر

عصر بازار: با ادامه نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد چین، قیمت‌ها در معاملات آتی مس روز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در شش سال اخیر رسید.

افت قیمت مس به پایین‌ترین سطح شش سال اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، هر پوند مس تحویل دسامبر در بورس معاملات نیویورک با کاهش 0.8 درصدی 2.225 دلار معامله شد که از سال 2009 بی‌سابقه بود. این در حالی‌است که روز گذشته نیز، بعد از انتشار اطلاعاتی مبنی بر کاهش 8.8 درصدی سود شرکت‌های صنعتی چینی در ماه آگوست 2015 نسبت به دوره مشابه در سال قبل، مس با کاهش 1.4 درصدی قیمت مواجه شده بود.

    داده‌های بخش خصوصی نشان می‌دهد فعالیت‌های تولیدی در چین در سپتامبر با سریع‌ترین سرعت خود بعد از بحران مالی جهانی افت کرده است؛ اتفاقی که ناشی از کندشدن شدید تقاضای این فلز صنعتی بوده است.

    در هفته های اخیر قیمت مس تحت فشار شدید فروش بوده؛ چراکه افت اقتصاد چین موجب ترس معامله گران شده است.

    بر اساس این گزارش،‌ چین که به‌عنوان بزرگترین مصرف کننده مس دنیا محسوب می شود،‌ نزدیک به 40 درصد از مصرف جهانی مس را در سال قبل به نام خود ثبت کرده بود.

    رکود بازارهای کالایی از جمله مس منجر به زیان سهام تولیدکنندگان موادخام شده است. بر این اساس،‌ ارزش سهام شرکت گلنکور با افت 30 درصدی مواجه شد در حالی‌که در روز سه شنبه سهام شرکتهای بیلیتون و گروه نوبل نیز به پایین‌ترین میزان خود از سال 2008 رسیده است.

    اکثر اقتصاددانان بر این باورند که فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره را در دسامبر افزایش خواهد داد.در ماه‌های اخیر، زمان افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی چالش برانگیزترین موضوع در بازارهای کالایی محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها