عصر خودرو

ایران و دانمارک برای مذاکره تکمیلی درباره گمرک و سرمایه گذاری توافق کردند

عصر بازار- وزیر امور مالیاتی دانمارک و وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در تهران درباره انجام مذاکرات تکمیلی برای امضای موافقتنامه پرهیز از اخذ مالیات مضاعف، همکاری گمرکی و حمایت از سرمایه گذاری متقابل توافق کردند

ایران و دانمارک برای مذاکره تکمیلی درباره گمرک و سرمایه گذاری توافق کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصربازار » به نقل از ایرنا, «کارستن لاوریتزن» چهارشنبه در ساختمان وزارت اقتصاد با «علی طیب نیا» دیدار کرد.
    طیب نیا پس از این دیدار گفت: طرف دانمارکی به توسعه روابط اقتصادی، بخصوص در زمینه سرمایه گذاری در ایران بسیار علاقه مند است.
    وی ادامه داد: وزیر امور مالیاتی دانمارک در دیدار امروز بیان کرد سرمایه گذاران دانمارکی علاقه بسیار زیادی برای حضور در بازار سرمایه ایران و مشارکت در طرح های کشورمان دارند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران درباره توافق 2 کشور برای مذاکره و امضای توافقنامه های مالیاتی، گمرکی و سرمایه گذاری تصریح کرد: امروز گام نخست را برای امضای این موافقتنامه های پایه ای برداشتیم.
    به گزارش ایرنا، دانمارک تولید کننده جو، گندم، سیب زمینی، چغندر قند، لبنیات و ماهی است و در صنایع آهن، فولاد، تولید توربینهای بادی و صفحات خورشیدی، صنایع شیمیایی، فرآورده های غذایی، تجهیزات حمل و نقلی و ماشینی، منسوجات و لباس، لوازم الکتریکی، تولیدات چوبی، کشتیرانی، دارو و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت دارد.
    صادرات دانمارک به ایران در سال 2015 میلادی نزدیک به 168 میلیون یورو بوده که این رقم در 10ماه نخست سال 2016افزایش یافت و به 222 میلیون و 500 هزار یورو رسید.
    بر اساس این گزارش، صادرات ایران به دانمارک نیز در سال 2015 میلادی 6 میلیون و 500هزار یورو بود که در 10 ماه نخست سال 2016 میلادی تا 10میلیون یورو افزایش یافت.
    دانمارک با بیش از 43 هزار کیلومترمربع و پنج میلیون و 500هزار نفر جمعیت، در شمال اروپا واقع شده است؛ تولید ناخاصل داخلی این کشور در سال  2015 معادن 257 میلیارد دلار گزارش شده و در این سال رشد اقتصادی 1.6 درصدی را تجربه کرده است.
    آلمان، سوئد، بریتانیا، آمریکا، نروژ و هلند مهمترین شرکای صادراتی این کشور به حساب می آیند

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو