عصر خودرو

صادرات برق ایران به پاکستان افزایش یافت

عصر بازار- در حالی که پاکستان در حال مذاکره با ایران در خصوص افزایش واردات برق است، این کشور برای تامین برق منطقه گوادر واردات برق از ایران را از ۷۰ به ۱۰۰ مگاوات افزایش داده است.

صادرات برق ایران به پاکستان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پاکستان در حال مذاکره با ایران در خصوص افزایش واردات برق است، این کشور برای تامین برق منطقه گوادر واردات برق از ایران را از 70 به 100 مگاوات افزایش داده و در حال برنامه ریزی برای رساندن این رقم به 1000 مگاوات است.

    به گفته مدیر شرکت عرضه برق کویته، از دسامبر 2016، واردات برق پاکستا از ایران از 70 به 100 مگاوات رسیده که این میزان برق مازاد به منطقه گوادر ارسال شده است. وی افزود، کار بر روی یک کارخانه تولید برق 300 مگاواتی در گوادر در حال انجام است.

    اسلام آباد به دلیل تحریم های غرب علیه ایران با مشکلاتی در زمینه توافقات با بانک های ایرانی مواجه است. دولت پاکستان بار دیگر مذاکراتی را با دولت ایران آغاز کرده و پس از لغو تحریم ها اسلام آباد برق بیشتری از ایران خواهد خرید. ایران تمایل دارد 3 هزار مگاوات برق به پاکستان صادر کند.

    اما به گفته یک مقام ارشد پاکستانی، بین دو کشور در خصوص تعرفه برق صادراتی اختلاف نظر وجود دارد. حدود 15 سال پیش در سال 2002، ایران و پاکستان اولین موافقتنامه صادرات برق به میزان 34 مگاوات را امضا کردند و سپس این رقم را به 74 مگاوات رساندند و اکنون این رقم به 100 مگاوات رسیده است.

    برچسب ها