عصر خودرو

در پی درخواست افزایش حقوق کارگران؛

تولید مس یک معدن در شیلی متوقف شد

عصر بازار- نمایندگان کارگران معدن مس اسکوندیدا در شیلی دیشب تصمیم گرفتند که مداخله دولت در اختلاف با کارفرمای خود (شرکت BHP) را بپذیرند و به هیچ وجه از درخواست افزایش حقوق خود صرف نظر نکنند.

تولید مس یک معدن در شیلی متوقف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مذاکرات امروز چهارشنبه 15 فوریه شروع میشود و فعلا تولید متوقف است. همزمان تولید معدن مس گراسبرگ اندونزی که متعلق به شرکت فریپورت آمریکا است نیز بدلیل عدم اجازه صادرات کنسانتره متوقف شده و بازار شاهد تداوم کاهش موجودی انبارهای LME است (4,475دلار،243,350 تن).

    از سویی قیمت شمش آلومینیم طی یکسال اخیر 26درصد رشد را تجربه کرده است و با گذر از مرز 1900دلار به بالاترین سطح قیمت 21 ماه گذشته پرواز کرده است.

    همزمان کاهش موجودی آلومینیم در انبارهای LME روندی روزافزون داشته و شاهد افت 5075 تنی آلومینیم و رسیدن موجودی به 2.2 میلیون تن هستیم. لغو مجوز فروش یا CancelledWarrant نیز با رشد 17725 تنی به رقم 589 هزار تن رسیده است.

    کارشناسان دلیل گرم شدن بازار، برنامه کاهش بیش از 3 میلیون تن از ظرفیت مازاد آلومینیم چین با هدف کاهش آلودگی هوا است که وزارت محیط زیست چین در حال برنامه ریزی آن است که به نظر ادامه دار باشد.

    بازار فولاد و سنگ آهن دنیا نیز بعد از پروازی چندروزه،  امروز به نقطه ثبات رسیده و نوسانات بسیار اندکی را تجربه کرده است، به طوری که سنگ آهن 0.2درصد افت و فولاد0.25رشد را در این روز به ثبت رسانده است. در حوزه فلزات اساسی نیز امروز شاهد رشد تقاضا و قیمت هستیم و بازار از فشار ایندکس دلار دیروز اندکی رهایی یافته است (روی0.48 ، سرب 0.37درصد  و مس0.22رشد را طی این روز تجربه کرده است.

    برچسب ها