عصر خودرو

فایننشال تایمز:

طرح گازپروم برای دسترسی مستقیم به بازار اروپا با مشکل مواجه شد

عصر بازار-طرح شرکت گازپروم روسیه برای دور زدن شرق اروپا و آوردن مستقیم گاز این کشور به آلمان در ماه فوریه (بهمن-اسفند) با یک چالش جدی در دادگاه های اروپا مواجه شد.

طرح گازپروم برای دسترسی مستقیم به بازار اروپا با مشکل مواجه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایرنا ، لهستان می خواهد حکم ممنوعیت دسترسی این شرکت روسی به یک خط لوله توزیعی را تمدید کند.

    فاینشال تایمز این چالش را یک زورآزمایی قانونی در مورد عرضه گاز از طریق دریای بالتیک و آخرین اقدام اروپا در نبرد طولانیش برای زیرساخت انرژی این قاره دانست، زیرا اتحادیه اروپا می کوشد وابستگی خود به روسیه را کاهش دهد.
    گازپروم نیز برای سهم گیری از بازار اروپا می جنگد.
    نبرد بر سر برنامه روسیه برای متصل کردن خط لوله نورد استریم 2 این کشور (به موازات خط لوله نورد استریم یک این کشور از دریای بالتیک می گذرد) به اروپاست.
    این طرح، روسیه را قادر می سازد تا دیگر برای رسیدن به اروپا محتاج اوکراین نباشد. اکنون بخش مهمی از عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله ای متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی که از اوکراین می گذرد، انجام می شود.
    در تصمیم ماه دسامبر(اذر-دی)، شرکت دولتی تولیدکننده گاز لهستان برنده دستور موقتی دادگاه مبنی بر توقف برخورداری گازپروم از حقوق جدید در استفاده از خط لوله اوپال** (خط لوله فرعی که گاز را از نورد استریم1 به آلمان و آن سوی آن می رساند) شد.
    انتظار می رود دادگاه اروپا بزودی در مورد تمدید یا لغو این حکم موقت تا انجام بررسی های کامل (که ممکن است چند سال به طول بیانجامد) تصمیم گیری کند.

    برچسب ها