عصر خودرو

پلاتین در پایین‌ترین سطح شش‌ساله

ادامه روند نزولی طلای جهانی

عصر بازار: هر اونس طلا با کاهش مجدد قیمت، صبح امروز ۱۱۲۸ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. همزمان، قیمت پلاتین با تداوم روند نزولی به پایین‌ترین سطح قیمتی شش سال و نیم اخیر رسید.

ادامه روند نزولی طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ قیمت طلا در ادامه روند نزولی دو روز گذشته خود مجددا کاهش یافت. پلاتین نیز در پی نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا در بخش اتومبیل‌سازی کمترین مقدار خود را در 6 سال و نیم اخیر ثبت کرد. 

    در ساعات اولیه روز سه‌شنبه،‌هر اونس پلاتین با کاهش قیمت 905 دلار معامله شد که کمترین قیمت این فلز از ژانویه 2009 بوده است.
    پلاتین در هشت جلسه گذشته،‌ هفت بار با افت قیمت مواجه شده است.‌ دلیل این افت قیمت، نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای ماشین‌های دیزلی در پی رسوایی شرکت فولکس‌واگن بوده است. 

    در بازار امروز معاملات فلزات گرانبها ‌پالادیوم اما با افزایش قیمت روبرو شد. سرمایه گذاران معتقدند که این رشد قیمت به‌دلیل افزایش تقاضا برای ماشین‌های بنزینی بعد از پدیدارشدن رسوایی شرکت فولکس واگن افزایش خواهد یافت. این فلز هفته گذشته به بالاترین حد خود از اواسط جولای رسید.

    بر اساس این گزارش،‌ قیمت هر اونس طلا بعد از افت 1.2 درصدی روز دوشنبه،‌ با کاهش مجدد، 1128 دلار و 30 سنت گزارش شد.

    نگاه‌های متناقض قانون‌گذاران در مورد افزایش نرخ بهره، باعث ایجاد عدم قطعیت عمومی شده است. ویلیام دادلی،‌ رئیس فدرال‌رزرو نیویورک و جان ویلیامز رئیس فدرال‌رزرو سن فرانسیکو، هر دو از افزایش نرخ بهره در سال جاری حمایت کرده‌اند. ولی چارلز ایونس،‌ رئیس فدرال‌رزرو شیکاگو، اعلام کرده نرخ بهره تا اواسط سال 2016 نزدیک به صفر باقی خواهد ماند.

    معامله‌گران نگاه‌های خود را به سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو و همچنین انتشار آمار اقتصادی سالانه آمریکا در روز جمعه دوخته‌اند.

    طلا در سال 2015 نزدیک به 4 درصد افت قیمت داشته است.

    بر اساس این گزارش، به‌دنبال افت شدید وال‌استریت درپی داده‌های ضعیف به‌دست آمده از اقتصاد شکننده چین، در روز سه‌شنبه، سهام آسیا به پایین‌ترین میزان خود در سه سال و نیم اخیر رسیده و ارزش دلار نیز اندکی کاهش پیدا کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها