عصر خودرو

'رولز رویس' بالاترین زیان مالی را تجربه کرد

عصر بازار- شرکت انگلیسی رولز رویس در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، تایید کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴.۶ میلیارد پوند از درآمدش را از دست داده است که بالاترین زیان مالی در طول تاریخ این شرکت بشمار می آید.

'رولز رویس' بالاترین زیان مالی را تجربه کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رولز رویس اعلام کرده است که از 4.6 میلیارد پوند زیان یاد شده، 671 میلیون پوند مربوط به پرداخت خسارت به مقامات آمریکا و انگلیس برای حل و فصل پرونده مربوط به اتهام ارتشاء وارده به این شرکت بوده و مابقی اش به کاهش ارزش نرخ برابری پوند بعد از همه پرسی برگزیت که در ژوئن 2016 میلادی برگزار شد، برمی گردد.
    این شرکت که سازنده موتور هواپیما و دیگر تجهیزات مهندسی است، متهم شده است که در یک دوره 25 ساله به مقام‌های چند کشور، رشوه داده تا در معاملات و قراردادها به نفع رولز رویس اعمال نفوذ کنند.
    شرکت رولز رویس اعلام کرد که میزان سود این شرکت در سال گذشته 2016 میلادی با توجه به زیان یاد شده، بالغ بر 813 میلیون پوند بوده که نسبت به سال 2015 میلادی که 1.4 میلیارد پوند اعلام شده بود، 49 درصد کاهش نشان می دهد.
    رولز رویس اعلام کرد که صرف نظر از جریمه پرداختی اش بابت پرونده رشوه و نیز کاهش ارزش پوند، میزان درآمد این شرکت در سال 2016 میلادی با 2 درصد کاهش، 13.8 میلیارد پوند بوده است .
    این شرکت که هم اینک بیش از 50 هزار کارمند دارد، در طی سال های اخیر شماری از نیروهایش را برای کاهش هزینه ها، اخراج کرده است.
    بالاترین زیان یک شرکت انگلیسی در تاریخ انگلیس، مربوط به بانک سلطنتی اسکاتلند است که در سال 2008 میلادی 24 میلیارد پوند از درآمدش را از دست داد.
    شرکت رولز رویس در سال 1906 میلادی توسط 'چارلز رولز ' و 'هنری رویس'، تحت نام 'رولز-رویس لیمیتد' تأسیس شده است.
    در سال 1971 میلادی برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولز رویس، دارایی های این شرکت از سوی دولت انگلیس، ملی اعلام شد و سپس در سال 1973 میلادی شرکت رولز-رویس به دو شرکت تفکیک شد و بخش خودروسازی رولز-رویس موتورز نام گرفت و بخش هوافضای آن نیز تحت عنوان رولز رویس هلدینگ ثبت گردید.
    مدیریت رولز رویس موتورز در سال 1980 میلادی به شرکت 'ویکرز' سپرده شد و در سال 1987 میلادی توسط گروه فولکس واگن خریداری شد، که در نهایت در سال 1998 به 'ب ام و' واگذار گردید و نام آن نیز به 'رولز رویس موتور کارز ' تغییر پیدا کرد. این شرکت هم اکنون به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت خودروسازی 'ب ام و ' به شمار می آید.
    اما شرکت رولز رویس هلدینگ، در حال حاضر در چهار حوزه فعالیت می نماید، که شامل: فناوری هوافضا، صنایع دفاعی، تجهیزات دریایی و انرژی می باشد. این شرکت هم اکنون دومین تولیدکننده موتورهای جت هواپیماهای مسافربری می باشد، همچنین در رتبه دوم سازندگان موتور هواگردهای نظامی نیز قرار دارد.
    دفتر مرکزی شرکت رولز رویس در شهر وستمینستر، در حومه لندن قرار دارد. این شرکت سومین تولیدکننده موتورهای هواگرد در جهان است، همچنین در رتبه 16 از فهرست بزرگترین پیمانکاران پروژه های نظامی جهان قرار دارد.
    بخشی از سهام شرکت رولز رویس هلدینگ در بازار بورس لندن معامله می شود که به دنبال اعلام زیان آن در سال گذشته میلادی روز سه شنبه بخشی از ارزش خود را از دست داد.

    برچسب ها