عصر خودرو

نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد در طی بیش از دو سال ونیم گذشته رسید

عصر بازار- دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نرخ تورم در این کشور را در ماه ژانویه گذشته ۱.۸ درصد اعلام کرد که بالاترین حد در طی بیش از دو سال ونیم گذشته بشمار می‌آید.

نرخ تورم در انگلیس به بالاترین حد در طی بیش از دو سال ونیم گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، براساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، شاخص نرخ مشتری (تورم) در این کشور در ماه ژانویه گذشته متاثر از افزایش بهای سوخت، بالغ بر 1.8 درصد بوده است که بالاترین حد از ژوئن سال 2014 میلادی شمرده می شود. این برای چهارمین ماه پیاپی است که نرخ تورم در انگلیس، افزایش می یابد.

    نرخ تورم در انگلیس در ماه دسامبر گذشته نیز 1.6 درصد اعلام شده بود.

    علاوه بر افزایش بهای سوخت، بالا رفتن بهای مواد غذایی در انگلیس، از جمله علل افزایش قابل‌ توجه نرخ تورم در این کشور در طی ماه گذشته میلادی، بیان شده است.

    قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس، در اوایل ماه فوریه، عمدتاً ناشی از افزایش بهای نفت خام در بازار جهانی و نیز کاهش ارزش پوند، به بالاترین حد در طی دو سال گذشته رسید.

    از زمان برگزاری همه‌پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه) که منجر به رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا شد، نرخ تورم در این کشور متأثر از کاهش قابل‌ توجه ارزش پوند در برابر دلار و یورو روند افزایشی داشته است.

    براساس گزارش‌های منتشر شده، کاهش ارزش پوند سبب شده که بهای مواد اولیه و سوختی در انگلیس، نسبت به سال گذشته میلادی در همین دوره زمانی، رشد قابل توجهی داشته باشد.

    بانک مرکزی انگلیس اوایل ماه فوریه گفت که انتظار می رود که نرخ تورم در این کشور در سال 2018 میلادی به 2.7 درصد برسد..

    برچسب ها