عصر خودرو

خط جدید اعتباری چینی ها در صنعت پتروشیمی ایران بازگشایی شد

عصر بازار- مدیر برنامه ریزی شرکت پتروشیمی سبلان از گشایش اعتبار دو میلیارد و ۵۱۸ میلیون یوآن از محل خط اعتباری چین خبر داد.

خط جدید اعتباری چینی ها در صنعت پتروشیمی ایران بازگشایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از میزان، حامد نجم زاده کل سرمایه گذاری مورد نیازبرای ساخت پتروشیمی سبلان شامل ارزی و ریالی 1860 میلیارد تومان است، افزود: فاینانس پروژه سبلان در بهمن ماه 1393 به مبلغ دو میلیارد و 518 میلیون یوآن از محل خط اعتباری چین گشایش و اجرایی شد.

    وی پیشرفت فیزیکی این پتروشیمی را 51 درصد اعلام و اظهار کرد: براساس برنامه زمانبندی که 36 ماه بوده، در صورت ادامه روند کنونی، به امید خدادر نیمه اول سال 97 پروژه تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

    مدیر برنامه ریزی شرکت پتروشیمی سبلان با اشاره به اینکه پتروشیمی سبلان در سال 1389 تاسیس و استراتژی اجرای اتخاذ شده بصورت EP+Cمی باشد، توضیح داد: لیسانس، مهندسی پایه و خرید تجهیزات انحصاری طرح به شرکت تاپسو دانمارک و مهندسی تفصیلی و خرید تجهیزات به شرکت پیدک و و بخش سیویل و نصب مکانیکی به شرکت کیسون سپرده شده است.

    نجم زاده محصول پتروشیمی سبلان را سالانه یک میلیون و 650 هزارتن متانول گرید AAدانست و درباره خوراک مورد نیاز تصریح کرد: برای تامین خوراک گاز طبیعی به میزان 220 هزار نرمال متر مکعب در ساعت قرارداد امضا کرده ایم و قرار است خوراک گاز طبیعی و یوتیلیتی از پتروشیمی دماوند تامین شود که امیدواریم با بهره برداری به موقع این شرکت، مشکلی در تامین سرویسهای جانبی نداشته باشیم.

    برچسب ها